Název předmětu | Keramika 3 |
---|---|
Kód předmětu | KVV/KER3B |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Praktická realizace rozměrnějšího konceptuálního záměru.Po předchozí zkušenosti zvolení techniky a programu: rozměrná plastika na dané téma, kolekce originálních funkčních či volných předmětů - nádob, objektů pro aktuální situaci, do určeného prostoru, série reliéfů /narativní, ilustrativní../.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je navázání na předchozí zkušenosti v individuálně koncipovaném plánu. Aplikace zvolené techniky pro významný tematický úkol. Hloubková analýza tématu a hledání paralel v oborových i mimooborových disciplinách. Koncepční uvažování od návrhu až po výslednou demonstraci realizovaného záměru na výstavě. Hodnotné projekty mohou být realizovány i formou bakalářské či diplomové práce.
Aplikace získaných dovedností k individuálnímu tvůrčímu výkonu. Schopnost samostatně realizovat výtvarnou představu v trojrozměrném díle od návrhu po definitivní výpal. Znalost zákonitostí oboru, přehled o provozu keramické dílny, jednotlivých technikách a materiálech. Poučenost v historii i současných tendencích oboru. Schopnost prezentovat a obhájit zvolenou cestu v materiálu,technice a prostoru. |
Předpoklady |
Absolvování KER1 a KER2. Znalost základních technik a metod, historického a současného kontextu oboru. Schopnost koncepčně uvažovat v materiálu a využít jeho specifických vlastností k vlastní seberealizaci. Průběžné studium literatury, sledování odborných časopisů, sbírek, pronikání do problematiky současné umělecké scény.
KVV/KER1@ ----- nebo ----- KVV/KER1B a zároveň KVV/KER2@ ----- nebo ----- KVV/KER2B |
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Zvolení adekvátního programu podle individuálních dispozic studenta. Vybraný program je ilustrován předloženým promyšleným návrhem a korigován průběžnými konzultacemi. Rozsah úkolu vyžaduje odpovědnou a systematickou práci v ateliéru i mimo výuku. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |