Název předmětu | Keramika 2 |
---|---|
Kód předmětu | KVV/KER2B |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Výběr z navržených témat pro zásadnější realizaci v keramickém materiálu: Rozměrná plastika na dané téma Kolekce originálních funkčních předmětů - nádob, objektů pro aktuální situaci Série reliéfů /narativní, ilustrativní../ Konceptuální téma. Prohlubování znalostí v oboru formou dalších modelovacích technik.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je využití zkušeností a znalostí z předchozího předmětu KER1 a volba vhodné techniky a programu v rozměrnější a významnější realizaci pro uplatnění individuálních výtvarných dispozic. Získání základních dovedností v točení na kruhu, odlévání, osvojení si dalších modelovacích technik. Orientace v současné keramické plastice. Hodnotný projekt může být východiskem pro bakalářskou nebo diplomovou práci.
Aplikace získaných dovedností k individuálnímu tvůrčímu výkonu. Schopnost samostatně realizovat výtvarnou představu v trojrozměrném díle od návrhu po definitivní výpal. Znalost zákonitostí oboru, přehled o provozu keramické dílny, jednotlivých technikách a materiálech. Poučenost v historii i současných tendencích oboru. |
Předpoklady |
Absolvování předmětu KER1B. Zvládání základních technik keramiky a poučenost z historie oboru ve výrazných uměleckých epochách. Kontakt se současnou výtvarnou scénou a její zohlednění při vlastním výtvarném uvažování. Schopnost artikulovat výtvarný záměr a provést jej v materiálu.
KVV/KER1@ ----- nebo ----- KVV/KER1B |
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Zvolení adekvátního programu podle individuálních dispozic studenta. Vybraný program je ilustrován předloženým promyšleným návrhem a korigován průběžnými konzultacemi. Rozsah úkolu vyžaduje odpovědnou a systematickou práci v ateliéru i mimo výuku. Student získává individuálně poznatky a materiály o výrazné osobnosti současné keramické scény, které představuje pomocí digitální technologie. Dodržování systémových a hygienických pravidel, poučení o bezpečnosti práce. Spoluúčast na zajištění pravidelného chodu provozu./ Plavení hlíny, třídění a značení glazur, nakládání a vykládání pecí, atd./ |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |