Předmět: Pracovní listy v muzejní edukaci

« Zpět
Název předmětu Pracovní listy v muzejní edukaci
Kód předmětu KVV/JPL
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Chorý Tomáš, ak. soch. ArtD.
  • Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah: Cílem disciplíny je vybavit absolventa dovednostmi potřebnými k přípravě a realizaci funkční textové didaktické pomůcky, která má v muzejní edukaci již své pevné místo. Jde o pracovní listy, jejichž příprava je v rámci disciplíny pojímána v celém komplexu činností: od výběru vhodného tématu, přes didaktickou transformaci učiva až po návrh grafického řešení a jeho realizaci ve vhodném grafickém programu. Studenti vytvoří koncepci, strukturu a grafický návrh animačních pracovních listů, tak aby podporovaly proces učení v muzeu. Důraz bude kladen na schopnost vyjádření daného tématu grafickými prostředky se zřetelem na interaktivitu a schopnost přenosu informací. Realizace návrhů proběhne pomocí příslušného grafického SW (Adobe Photoshop, Adobe InDesign, Corel Draw). Základní témata: pracovní listy koncepce, struktura a grafický návrh animačních pracovních listů grafické prostředky, realizace návrhů v programech Adobe Photoshop, Adobe InDesign, Corel Draw

Studijní aktivity a metody výuky
Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 4 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - připravit a realizovat funkční textovou didaktickou pomůcku - vytvořit koncepci, strukturu a grafický návrh animačních pracovních listů - vytvářet interaktivní materiály podporující proces učení návštěvníků muzea - aktivně používat dostupné grafické prostředky - realizovat své návrhy pomocí příslušného grafického SW
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni připravit a realizovat funkční textovou didaktickou pomůcku.
Předpoklady
Zájem o obor, schopnost práce s počítačem.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

Znalost příslušného SW, vlastní počítač, tiskárna Praktická realizace konkrétních úkolů dle pokynů vyučujícího ? student vytvoří koncepci, strukturu a grafický návrh animačních pracovních listů.
Doporučená literatura
  • AMBROSE, G., HARRIS, P. (2011). Grafický design - Designové myšlení. Brno: Computer Press.
  • BERAN, V. (1994). Typografický manuál. Náchod.
  • DABNER, D. (2004). Grafický design v praxi. Slovart.
  • DUSONG, J.-L. ? SIEGWARTOVÁ, F. (1997). Typografie (od olova k počítačům). Praha.
  • CHORÝ, Tomáš. (2007). Vybrané kapitoly z typografie ? základní pojmy a pravidla. In Škola muzejní pedagogiky 7.. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci.
  • KOČIČKA, P. ? Blažek, F. (2000). Praktická typografie. Computer Press Brno.
  • WILLMORE, B. (2002). Mistrovství v Adobe Photoshop 7. Computer Press Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr