Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Pokorná Gabriela, Mgr.
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah: Cílem tohoto bloku je připravit studenty i v oblasti manažerských dovedností. Student získá nejen znalosti o financování kulturních aktivit, o tom, odkud pocházejí finanční zdroje, ale také praktické zkušenosti jak o ně požádat. Absolvent se bude orientovat v systému grantů a nadací, získá základní znalosti v oblasti firemního a individuálního dárcovství a sponzoringu a v neposlední řadě bude umět napsat projekt se všemi jeho náležitostmi. Základní témata: Typy kulturních institucí a jejich právní formy, úvod do financování nejen vzdělávacích aktivit muzeí a galerií Projekt: definice, proč existují projekty, jejich struktura, projektový cyklus Projekt: analýza potřeb, časová realizace Projekt: náklady projektu, příprava rozpočtu Projekt: cíle projektu, Bloomova taxonomie Praktická část ? zpracování animačního záměru do podoby projektu Žádost o grant, formulář žádosti Dotační a grantové příležitosti, finanční zdroje regionální, státní, mezinárodní Nadace, firemní, komunitní a zahraniční nadace, nadační fondy, zdroje EU, zahraniční dárci Základy firemního a individuálního fundraisingu, právní rámec fundraisingu, etické aspekty Projekt: příklady dobré praxe Evaluační metody projektu Zhodnocení cvičných projektů, doporučení a poučení z nejčastějších chyb, reflexe celého bloku
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat typy kulturních institucí a jejich právní formy - orientovat se v systému dotačních a grantových příležitostí - definovat pojem projekt a objasnit jeho strukturu - vytvářet vlastní projekty
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni vytvářet vlastní úspěšné projekty.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v problematice financování kulturních institucí, zájem o obor.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Seminární práce
Účast na výuce. Zápočtová práce: Zpracování vlastního projektu, jehož tématem bude muzejní výchovně vzdělávací program. Studium opory JUREČKOVÁ, Veronika. Financování a řízení kulturních projektů. In Škola muzejní pedagogiky 5. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. s. 31-87. ISBN 978-80-244-1870-4.
|
Doporučená literatura
|
-
JUREČKOVÁ, Veronika. (2007). Financování a řízení kulturních projektů. In Škola muzejní pedagogiky 5.. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci.
-
KESNER, L. (2005). Marketing a management muzeí a památek.. Praha: Grada Publishing.
-
LEDVINOVÁ, J. (2002). Základy fundraisingu.. Praha: ČCF.
-
PASCH, M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Praha: Portál.
-
SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole.. Portál.
|