Název předmětu | Management kulturních projektů |
---|---|
Kód předmětu | KVV/JMK@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah: Cílem tohoto bloku je připravit studenty i v oblasti manažerských dovedností. Student získá nejen znalosti o financování kulturních aktivit, o tom, odkud pocházejí finanční zdroje, ale také praktické zkušenosti jak o ně požádat. Absolvent se bude orientovat v systému grantů a nadací, získá základní znalosti v oblasti firemního a individuálního dárcovství a sponzoringu a v neposlední řadě bude umět napsat projekt se všemi jeho náležitostmi. Základní témata: Typy kulturních institucí a jejich právní formy, úvod do financování nejen vzdělávacích aktivit muzeí a galerií Projekt: definice, proč existují projekty, jejich struktura, projektový cyklus Projekt: analýza potřeb, časová realizace Projekt: náklady projektu, příprava rozpočtu Projekt: cíle projektu, Bloomova taxonomie Praktická část ? zpracování animačního záměru do podoby projektu Žádost o grant, formulář žádosti Dotační a grantové příležitosti, finanční zdroje regionální, státní, mezinárodní Nadace, firemní, komunitní a zahraniční nadace, nadační fondy, zdroje EU, zahraniční dárci Základy firemního a individuálního fundraisingu, právní rámec fundraisingu, etické aspekty Projekt: příklady dobré praxe Evaluační metody projektu Zhodnocení cvičných projektů, doporučení a poučení z nejčastějších chyb, reflexe celého bloku
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat typy kulturních institucí a jejich právní formy - orientovat se v systému dotačních a grantových příležitostí - definovat pojem projekt a objasnit jeho strukturu - vytvářet vlastní projekty
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni vytvářet vlastní úspěšné projekty. |
Předpoklady |
Základní orientace v problematice financování kulturních institucí, zájem o obor.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Seminární práce
Účast na výuce. Zápočtová práce: Zpracování vlastního projektu, jehož tématem bude muzejní výchovně vzdělávací program. Studium opory JUREČKOVÁ, Veronika. Financování a řízení kulturních projektů. In Škola muzejní pedagogiky 5. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. s. 31-87. ISBN 978-80-244-1870-4. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |