Předmět: Intermédia v muzejní edukaci

« Zpět
Název předmětu Intermédia v muzejní edukaci
Kód předmětu KVV/JIMEK
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Havlík Vladimír, prof. Mgr.
  • Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah: Obsahem disciplíny je specifický způsob zprostředkování uměleckých děl pomocí intermediálních postupů. V teoretické a praktické rovině probíhá výzkum možností propojení tradičních médií (malba, kresba, prostorové vytváření) s médii novými (performance, environment, instalace, digitální fotografie, video). Cílem kurzu je přiblížit vybrané artefakty divákům kombinací předem připravených projektů s flexibilními proměnami vyplývajícími z reakcí účastníků jejich realizace. Důraz je kladen na performativní a kolaborativní postupy. V tomto procesu se setkává bezprostřední emocionální prožitek s racionální analýzou, imanentní obsah a forma zprostředkovávaných artefaktů je vystavena novému, otevřenému systému interpretace, kterou přináší současný diskurs vizuálního umění a v obecnější rovině způsoby komunikace v dnešní mediální společnosti. Základní témata: Zprostředkování uměleckých děl Intermediální postupy v procesu zprostředkování Performativní a kolaborativní postupy Současný diskurs vizuálního umění Mediální společnost

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 21 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat možnosti propojení tradičních médií s médii novými - kriticky zhodnotit vybrané artefakty a zprostředkovat je návštěvníkům muzea - zprostředkovat umělecké dílo pomocí intermediálních postupů - aplikovat performativní a kolaborativní postupy - diskutovat způsoby komunikace v dnešní mediální společnosti
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat performativní a kolaborativní postupy ve vlastních edukačních programech.
Předpoklady
Základní orientace v umění, zájem o obor.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

Účast na výuce. Seminární práce praktického charakteru: vlastní intermediální aktivita zprostředkující vybrané umělecké dílo Studium studijní opory HAVLÍK, Vladimír. Využití intermediálních postupů v animační praxi. In Škola muzejní pedagogiky 6 : Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. s. 87-121. ISBN 978-80-244-1871-1.
Doporučená literatura
  • Fischer, Zdeněk - Havlík, Vladimír - Horáček, Radek. (2010). Slovem, akcí, obrazem ? příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího projevu.. Brno: Vydavatelsví Masarykovy university.
  • Havlík, Vladimír - Horáček, Radek - Zhoř, Igor. (1991). Akční tvorba.. Olomouc: Nakladatelství Rektorát University Palackého v Olomouci.
  • HAVLÍK, Vladimír. (2007). Využití intermediálních postupů v animační praxi. In Škola muzejní pedagogiky 6. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Morganová, Pavlína. (2000). Akční umění.. Olomouc: Votobia.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr