Název předmětu | Galerijní animace |
---|---|
Kód předmětu | KVV/JGA@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah: Cílem disciplíny je představit studentům základní formu muzejní edukace, kterou je animace, resp. animační program muzea. Prakticky zaměřený předmět vedený muzejním pedagogem z praxe bude realizován přímo v partnerské muzejní instituci Muzeum umění Olomouc a zaměří se na pěstování základních profesních kompetencí budoucích muzejních pedagogů. Po teoretickém představení této specifické formy muzejní edukace, která je zvláštní svým spojením intelektuálních činností s činnostmi praktickými, ?oživujícími?, se studenti seznámí s praktickými příklady edukačních programů daného muzea a jejich strukturou. Pod vedením vyučujícího studenti sami připraví a zrealizují dílčí výtvarné či jiné etudy, které svým principem, technologií nebo obsahovým zaměřením navazují na vybraný exponát. Důraz bude kladen na individualizaci edukace, na aktivní učení a učení prostřednictvím praktických činností. Základní témata: muzejní edukace animace v systému organizačních forem muzejní edukace struktura animace příprava animačního programu
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - orientovat se v teoretických otázkách i praktických možnostech galerijních animací jako jedné z forem muzejní a galerijní edukace, - definovat základní didaktické pojmy a kategorie týkající se galerijní animací, resp. galerijní edukace, - analyzovat (na základě vlastní zkušenosti) různé přístupy ke zprostředkování uměleckého díla v muzeu a galerii, - porozumět vzdělávacím a výchovným možnostem uměleckých sbírek, - vysvětlit současná pojetí edukačních aktivit z oblasti výchovy uměním v muzeu nebo galerii, - diskutovat nad vhodnými pedagogickými strategiemi s ohledem na různé obsahy a cílové skupiny galerijní edukace, - navrhovat vlastní galerijní animace zaměřené na interpretaci a zprostředkování uměleckých děl, - navrhnout a realizovat vlastní prototypy didaktických prostředků pro interpretaci a zprostředkování uměleckých děl.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat teoretické poznatky muzejní pedagogiky do praxe a vytvářet vlastní animační program. |
Předpoklady |
Základní orientace v pedagogické problematice, zájem o obor.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Seminární práce
Účast na výuce. Aktivní spolupráce během výuky, plnění domácích úkolů zadaných pedagogem. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |