Název předmětu | Didaktické aspekty edukace v kultuře 1 |
---|---|
Kód předmětu | KVV/JE2@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
charakteristické znaky různých návštěvnických skupin v kontextu edukace v kultuře, strategie práce s těmito skupinami, typologie návštěvníků, vzdělávací nabídka pro různé návštěvnické skupiny - analýza příkladů dobré praxe, cíle edukačních aktivit, základní didaktické kategorie významné pro edukaci v kultuře, vztah mezi vzdělávacím obsahem, cíli úloh a jejich metodickým a organizačním uskutečněním, modelová stavba edukačního programu s přihlédnutím ke specifikům edukace v kultuře - analýza a reflexe studentských návrhů a realizací, plánování obsahu edukační aktivity s ohledem na kurikulum a spolupráci se školami, historie a současnost projektové metody a její možnosti v edukaci v kultuře, zásady strategického plánování, edukační strategie paměťové a kulturní instituce, návrh a realizace vlastních projektů, návrh a realizace vlastních prototypů didaktických prostředků pro edukaci v kultuře
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat a vysvětlit charakteristické znaky různých návštěvnických skupin v kontextu edukace v kultuře, - aplikovat do vlastní pedagogické praxe tyto poznatky a vyvíjet vhodné strategie práce s těmito skupinami, - používat a aplikovat do praxe typologii návštěvníků a vytvářet vzdělávací nabídku podle potřeb těchto skupin, - orientovat se v problematice obecných a specifických cílů edukace v kulturních a paměťových institucích, - formulovat cíle vlastních edukačních aktivit, - popsat základní didaktické kategorie významné pro edukaci v kultuře a pochopit vztah mezi vzdělávacím obsahem, cíli úloh a jejich metodickým a organizačním uskutečněním, - porozumět modelové stavbě edukačního programu s přihlédnutím ke specifikům edukace v kultuře, - plánovat obsah edukační aktivity s ohledem na kurikulum a spolupráci se školami, - vysvětlit historii a současnost projektové metody a objasnit její možnosti v edukaci v kultuře, - vytvářet vlastní projekty s mezioborovými přesahy, - porozumět zásadám strategického plánování a aplikovat je do praxe plánování edukačních a jiných aktivit kulturních a paměťových institucí, - vytvářet edukační strategie paměťové a kulturní instituce, - aplikovat do praxe širokou škálu přístupů, metod, organizačních forem, postupů a technik, - navrhnout a realizovat vlastní prototypy didaktických prostředků pro edukaci v kultuře (kromě textových prostředků také prostředky na bázi digitálních technologií), - aplikovat teoretické poznatky do praxe edukátora v kultuře.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat nabyté znalosti a dovednosti do praxe. |
Předpoklady |
Studium dle studijního plánu, zájem o předmět.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
vytvoření seminární práce, samostudium - příprava na semináře a na ukončení předmětu zápočtem a zkouškou. Kombinovaná forma studia: konzultace, samostudium, samostatná příprava na uzavření předmětu - tvorba seminární práce, konzultace s vyučující; zápočet a zkouška. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |