Předmět: Digitální didaktické prostředky

« Zpět
Název předmětu Digitální didaktické prostředky
Kód předmětu KVV/JDP@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Jiroutová Jana, M. Phil.
Obsah předmětu
Témata virtuální muzeum, e-learning v kontextu edukace v kultuře, charakteristické znaky zdařilých didaktických prostředků na bázi digitálních technologií, analýzy příkladů dobré praxe, digitální produkty informačního typu vs. e-learningové produkty, návrh a tvorba vlastního didaktického prostředku s využitím digitální fotografie, audiovizuálního obsahu apod., vztah mezi vzdělávacím obsahem, cíli úloh a jejich metodickým a technickým uchopením, plánování obsahu vlastního e-learningového produktu s ohledem na kurikulum a spolupráci se školami, tvorba autorského digitálního produktu s ohledem na vybranou cílovou skupinu uživatelů (konkrétně tvorba eduklipu, mobilní aplikace, e-booku, interaktivního textového materiálu, hry apod.)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Metody práce s audiovizí
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat a vysvětlit charakteristické znaky zdařilých didaktických prostředků na bázi digitálních technologií, - aplikovat do tvorby vlastních didaktických prostředků poznatky z analýzy příkladů dobré praxe, - pochopit rozdíl mezi digitálními produkty informačního typu a e-learningovými produkty, - vyjmenovat typy různých e-learningových produktů muzeí a galerií, - navrhnout a vytvořit vlastní didaktický prostředek s využitím digitální fotografie, audiovizuálního obsahu apod., - aplikovat do návrhu vlastních autorských prostředků poznatky o vztahu mezi vzdělávacím obsahem, cíli úloh a jejich metodickým a technickým uchopením, - plánovat obsah vlastního e-learningového produktu s ohledem na kurikulum a spolupráci se školami, - aplikovat do praxe tvorby autorského digitálního produktu širokou škálu přístupů, metod, forem, postupů a technik, - navrhnout a realizovat vlastní prototypy didaktických prostředků pro edukaci v kultuře - prostředky na bázi digitálních technologií, jako jsou eduklipy, aplikace, e-booky, hry apod. - aplikovat nabyté praktické tvůrčí dovednosti a teoretické poznatky do praxe edukátora v kultuře.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat digitální didaktické prostředky a postupy do vlastních edukačních programů.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Prezenční forma studia: vytvoření seminární práce v podobě návrhu projektu s použitím digitálního didaktického prostředku, samostudium - příprava na semináře a na ukončení předmětu zápočtem, prezentace prací. Kombinovaná forma studia: konzultace, samostudium, samostatná příprava na uzavření předmětu - tvorba seminární práce v podobě návrhu projektu s použitím digitálního didaktického prostředku, konzultace s vyučující nad konceptem a provedením práce; zápočet. ISP: Pravidelné konzultace, účast na seminářích minimálně 50 %.
Doporučená literatura
  • CHORÝ, T., ZATLOUKAL, P. (2007). Škola muzejní pedagogiky 7: Vybrané kapitoly z typografie - základní pojmy a pravidla, Digitální fotografie v muzejní praxi. Olomouc.
  • KESNER, Ladislav. (2000). Muzeum umění v digitální době: Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha.
  • Šobáňová Petra. Muzejní edukace.
  • Šobáňová Petra. Muzeum versus digitální éra. .


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní