|
Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem semináře je zkoumání praktické výtvarné didaktiky a její modelové ověřování. Cílem je zkoncipování originálního modelu výuky pro určitou skupinu žáků s využitím možnosti inkluze (cílová skupina je vymezena věkem a institucí, ve které se model bude realizovat). Studenti se učí řešit problémové výchovné situace vznikající v heterogenní skupině, a tak pracovat výtvarně na úrovni ověřeného experimentu s formou i materiálem, čímž dochází k utváření pozitivních postojů ke znevýhodněným skupinám (jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
|
Výstupy z učení
|
Utváření pozitivních postojů ke znevýhodněným skupinám (jedinci se speciálními vzdělávacími potřebami). Práce se stereotypním očekáváním vzhledem k výše uvedeným skupinám (nové metody a organizační formy). Naučit se pracovat s různými druhy diferenciace s různými uvedenými skupinami vzhledem k náročnosti výtvarné práce a k povaze zpracovávaného výtvarného materiálu. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522
Zvýšení kompetence k vykonávání praxe v heterogenní třídě. Zvýšení kompetence studenta - osobnostně sociální rozvoj studentů. Zvýšení kompetence v prevenci rizikového chování dětí a žáků.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
80% účast na semináři, participace na provedení části návrhu výukového modelu a prezentace celkového modelu v závěru semináře - doporučuje se powerpointová prezentace s textem a obrazy. Doporučená témata modelu výuky pro praxe 1. Sebevyjádření, sebevnímání, sebepojetí, identita 2. Interakce, komunikace, sociální role 3. Prostor, environment
|
|
Doporučená literatura
|
-
Exler, Petr. Využití projektové metody ve výtvarné výchově s artefiletickými postupy.
-
Stehlíková Babyrádová, Hana a kol. Trasy: výzkum historických a inovativních aspektů umění a edukace.
-
Stehlíková Babyrádová, Hana et. al. Téma - akce - výpověď: projektová metoda ve výtvarné výchově.
-
Šobáňová, Petra et al. Useful Symbiosis: Science, technology, Art & Art Education.
|