Vyučující
|
-
Michálek Ondřej, doc.
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář GR1 se soustředí na tisk z výšky, na nejrozšířenější grafickou techniku linoryt. Na principu zadaných nebo volných témat se zabývá principem tonální redukce obrazu na černou a bílou a možnými přístupy ke zpracování jednotlivých návrhů či projektů - od lapidárního a radikálního zjednodušení po subtilní rytecký koncept, v jednobarevném či vícebarevném provedení. Nedílnou součástí výuky je také vlastní tisk a práce s lisem. Obecným obsahem semináře GR1 je také proměna obrazu podle specifik grafických technik, prolnutí složky formální, technické a obsahové.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 34 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je kromě dosažení vyhovujícího řemeslného standardu především studentova zkušenost s přípravou návrhu a správnou volbou z jeho variant pro realizaci. Důležité je také použití efektivních metod, které nahrazují mechanickou práci, zkracují cestu k cíli, a přitom mohou nabídnout i změny projektu v průběhu jeho zpracování (příprava návrhu formou černobílé kresby a koláže, xerokopie a její přenos na matrici, nátisky v průběhu práce atp.).
Student si osvojí pricipy efektivního pracovního postupu od návrhu přes přípravu tiskové matrice až po tisk grafického listu.
|
Předpoklady
|
Základním předpokladem pro úspěšnou práci je studentova vizuální představivost, schopnost pochopit možné proměny obrazu v návaznosti na charakteristické atributy zvolené grafické techniky. Dalším předpokladem je jeho schopnost přijmout některé technologické imperativy, bez jejichž respektování se dobrý výsledek nedostaví.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor
Příprava návrhů, průběžné konzultace s pedagogem, samostatná realizace tisků, a alespoň 80% účast v semináři.
|
Doporučená literatura
|
-
Krejča, A. (1995). Grafické techniky. Praha.
|