Předmět: Studio Work - Drawing 1

« Zpět
Název předmětu Studio Work - Drawing 1
Kód předmětu KVV/EAKR1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jochmann Petr, doc. Mgr.
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Volná kresba na vlastní téma: od skici k realizaci, průzkum tradičních i současných materiálů a technik, řazení artefaktů do sekvencí a sérií, vztah mezi objektem a jeho okolnostmi. Samostatné rozvíjení zvoleného tématu, varianta - hledání souvislostí v kontextu současného umění, literatury, filozofie, psychologie. Pokračování v práci s vlastním tématem, psychologické předpoklady a sociální kontext tvorby, struktura vztahu mezi obrazem a textem. Rozvíjení vlastního tématu, současné tendence ve výtvarném umění, nová média v kresbě, jazyk výtvarného díla a vizuální komunikace. Úvodní informace o psychologických aspektech tvůrčího procesu a o prožitkovém kreslení. Praktická aplikace některých prožitkových forem tvorby (metoda vnitřní práce, práce s tělem, bubnování, společná práce v malé skupině apod.).

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 31 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat pojem iluzívní a neiluzívní výtvarné dílo; rozvinout a prezentovat vlastní výtvarnou práci na základě vlastní koncepce; představit svůj pohled na prožitkové aspekty výtvarné tvorby.
Po absolvování předmětu budou studenti schopni aplikovat získané schopnosti a dovednosti ve své praktické výtvarné tvorbě.
Předpoklady
Základní průprava v kresbě (absolvování kresby v bakalářském stupni studia), zájem o předmět.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozbor portfolia studenta

Pravidelná výtvarná práce v seminářích, rozvíjení kreativního procesu mimo výuku (50%). Pravidelná účast na seminářích (40%). Konzultace vlastní volné tvorby s vyučujícím (10%). Přehled o aktuálním výtvarném dění v regionu
Doporučená literatura
  • Bourriaud, N. (2004). Postprodukce. Tranzit.
  • Foster; Krausová; Bois; Buchloh. (2007). Umění po roce 1900. Slovart, Praha.
  • Grosenick, U. Riemschneider, B. (2005). Art Now. Taschen.
  • Grosenicková, U. (2004). Ženy v umění 20 a 21. století. Slovart, Bratislava.
  • Parramon, J.M. Jak kreslit..
  • Riedel, I. Obrazy v terapii, umění a náboženství.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Upper Secondary School and Primary Art School Teacher Training in Visual Arts (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Upper Secondary School and Primary Art School Teacher Training in Visual Arts (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní