Předmět: Dějiny umění 5

« Zpět
Název předmětu Dějiny umění 5
Kód předmětu KVV/DU5@
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Černý Jiří, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vývoj a proměny umění druhé poloviny 18. a v průběhu 19. století: 1/ Umění 18. století, stylový pluralismus a prolínání stylů 2/ Umění klasicismu a romantismu 3/ Architektura historismu 4/ Proměny evropského malířství a sochařství ca. 1830-1890 5/ Malířství a sochařství v českých zemích ca. 1830-1890

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Demonstrace
  • Příprava na zápočet - 17 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cíle: Hlubší orientace v dějinách evropského vizuálního umění a architektury v období 1750-1890. Po absolvování předmětu by studenti:ky měli být schopni: - definovat a charakterizovat specifika jednotlivých stylů a směrů rozvíjejících se v letech ca. 1750-1880, znát a chápat proměny výtvarných postojů - chápat výtvarné umění let ca. 1750-1880 v jeho historických a sociálních kontextech - chápat výtvarné umění let ca. 1750-1880 v jeho funkčních vazbách - charakterizovat oblasti a typy výtvarné tvorby v evropských zemích ve vztahu k vývoji v Čechách a na Moravě - porozumět dynamice proměn v Evropě i v českých zemích - účelně propojovat znalostní, vizuální a prožitkovou stránku učiva
Orientace v dějinách umění období ca. 1750-1890. Schopnost kritického úsudku o kvalitě a významu výtvarného artefaktu.
Předpoklady
Přehled obecných dějin 1750-1890. Přehled dějin umění od pravěku po 18. století (resp. absolvování DU 1-4).

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Zájem o daný obor, znalost doporučené literatury. Zkoušeny jsou obecné znalosti jako i schopnost poznat, autorsky a časově zařadit památky prezentované v přednáškách. Písemný test. ISP: Písemný test.
Doporučená literatura
  • HORÁČEK, Martin. (2008). Architektura let 1750-1918 a Olomouc. Olomouc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní