Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Historie předmětu VV se zaměřením na českou výtvarnou pedagogiku. Vybrané koncepce součesné VV. Výtvarný projev jako výraz individuality, vývojová stadia a charakter. znaky dětského výtvarného projevu, výtvarný projev pubescentů. Náslechová pedagogická praxe-pozorování a analyzování vyučovací jednotky VV, rozbory výtvarných prací žáků. Současné podoby osnov VV, tvorba učebního plánu. Struktura a složky vyučovací jednotky VV, příprava výuky VV a řešení modelových situací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vývojová stadia a typologie dětského výtvarného projevu, kazuistiky výtvarných prací, rozbor dětské výtvarné práce, srovnání výtvarné práce dítěte, pubescenta a adolescenta, symbol, archetyp a mýtus v dětském výtvarném projevu. Dětský výtvarný projev a umění (vztah umělců moderny a postmoderny k dětskému výtvarnému projevu), proměny iniciace a interpretace dětského výtvarného projevu v kontextu vývoje výtvarného umění ve dvacátém století.
Znalost dětského výtvarného projevu a teorie výtvarné pedagogiky
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z teorie a praxe výtvarné pedagogiky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Student vypracuje seminární práci ve formě prezentačního CD tematicky se vztahující k obsahu předmětu. Doporučená témata jsou stanovena přímo v semináři.
|
Doporučená literatura
|
-
Jiří David. (2008). Století dítěte a výzva obrazů. Brno .
|