Název předmětu | Ateliér textilu a didaktické aspekty |
---|---|
Kód předmětu | KVV/ATE2@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1.Rozšířit představy o současném volném textilním umění a jeho tématické bohatosti . 2. Vztah textilu a nových médií . 3. Symbolická úloha textilií. 4. Seznámení s novými postupy a textilními technikami . 5. Realizace samostatného projektu - náměty vychází z inspirace současným světem a umožňují se studentovi se vyjádřit textilními prostředky k aktuálním problémům společnosti i osobním tématům.Textilní práce může mít charakter miniatury i rozměrnější realizace, plošného či prostorového díla, s možnými přesahy do akční a intermediální tvorby.Projekt musí obsahovat teoretickou reflexi uměleckého problému spojeného s vlastní výtvarnou realizací i aktivní řešení problému v rámci výtvarné výchovy.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení |
Cílem je řešení výtvarného úkolu závažnějšího charakteru v úzké vazbě na oblast umění i výtvarnou výchovu. Důraz je kladen na textilní řešení problému - vlákno, plocha prostor. Okruh vybraných námětů vychází jak z oblasti umění, tak z oblasti mimoumělecké stránky reality. Výstupem může být jak předmět užitého charakteru, tak volný projev v podobě objektu , instalace či konceptu, s přesahem do akční a intermediální tvorby. Projekt musí obsahovat teoretickou reflexi zvoleného problému, vlastní výtvarnou realizaci i aktivní řešení problému v rámci výtvarné výchovy.
Student by měl být způsobilý k tvořivému přístupu k textilnímu materiálu, k řešení textilního díla v ploše i v prostoru tradičními textilními technikami i pomocí experimentu, ke vnímání smyslových kvalit textilu a k novému pohledu na textil jako východisko pro volnou tvorbu v jeho kontextových a symbolických polohách. |
Předpoklady |
Předpokladem je zvládnutí zakladních textilních technik a řemeslných dovedností, pochopení výrazových možností textilního materiálu a základní orientace v oblasti textilní tvorby v historii i v současném textilním a volném umění.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Závěrečná práce - výtvarné dílo. Prezentace práce.Písemný komentář k práci.Kvalitní fotodokumentace k textu i na CD. Pravidelné konzultace. Účast na seminářích minimálně 80%. ISP: Pravidelné konzultace, účast na seminářích minimálně 50%. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |