Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Exler Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem úvodu do předmětu ertefiletiky a arteterapie je seznámení s tradičními a netradičními výtvarnými postupy s imaginací a dramatizací.Ve výuce budou využívány příklady z dlouholeté reflektivní praxe a rozvíjení kritického myšlení v současné výchově uměním. Studenti se seznámí se základní terminologií z artefiletky a arteterapie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem zážitkového výcviku je seznámení s artefiletickými pedagogickými přístupy a metodami se zaměřením na výtvarný projev. Během kurzu se využívá tradičních i netradičních výtvarných postupů s imaginací a dramatizací. Pohybujeme se v rovině výrazové hry, mezi expresí a reflexí a v rovině reflektivního dialogu. Studenti se také seznamují s pojmem arteterapie, k čemu slouží, jakou má podobu, obsah a cíle.Studenti poznávají tvorbu a děje na základě reflexe vlastního uměleckého zážitku.
Základní pedagogické kompetence se zřetelem na RVP ve vzdělávací oblasti Umění a kultura.
|
Předpoklady
|
Základní orientace z pedagogiky, psychologie, dějin umění a výtvarných technik
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Seminární práce, účast na seminářích 100% ? sebezkušenostní výcvik v rámci aktivní skupiny.
|
Doporučená literatura
|
-
LIEBMANN,M. (2005). Skupinová arteterapie. Praha:Portál.
-
SLAVÍK,V. (1997). Od výrazu k dialogu ve výchově. Praha. Karolinum.
-
SLAVÍK,V. (2004). Umění zážitku, zážitek umění II. Praha. PdFUK.
-
SLAVÍK,V. (2000). Umění zážitku, zážitek umění I. Praha. PdFUK.
-
SLAVÍK,V.,SLAVÍKOVÁ,V.,HAZUKOVÁ,H. (1997). Výtvarné čarování. Praha. PdFUK.
-
Šicková-Fabrici, J. (2002). Základy arteterapie.. Praha: Portál.
|