Předmět: Ateliér malby a didaktické aspekty

« Zpět
Název předmětu Ateliér malby a didaktické aspekty
Kód předmětu KVV/AMA2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Adámková Turzová Magdalena, Mgr. Ph.D.
  • Jedlička David, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Přesahy v malbě s možností navázání na semináře prostorové a intermediální tvorby. Rozvíjení výtvarného myšlení a hledání vlastního výtvarného výrazu. Individuální projekt. Řešení časově náročnějších individuálních projektů.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti
  • Účast na výuce - 90 hodin za semestr
Výstupy z učení
Ateliérová tvorba je zaměřena na individuální projekt postavený na základě písemně vypracovaného koncepčního záměru. Seminář si klade za cíl pojmout komplexně výtvarný záměr od přípravné fáze, výběru materiálů, techniky, až po závěrečnou instalaci. Časově neomezená a soustředěná práce na jednom úkolu, konceptuální přístup ke zvolené tématice, rozvíjení náročnějších výtvarných technik, hledání vlastního výtvarného pohledu a vyjádření. Technika enkaustiky.
Schopnost diskuze nad danou problematikou, rozvíjení výtvarného myšlení, rozšíření a zvládnutí náročnější výtvarné techniky.
Předpoklady
Schopnost samostatné kreativní práce, aktivní účast na semináři.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

Aktivní účast v seminářích, písemně vypracovaný koncepční záměr, četba doporučené literatury, diskuze, závěrečný výtvarný projekt.
Doporučená literatura
  • Kandinsky, W. Bod, linie, plocha. Praha, 2000..
  • Kandinsky, W. (1998). O duchovnosti v umění.. Praha.
  • Kesner, L. (ed.). (1997). Vizuální teorie. Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. Jinočany 1997.. H & H, Jinočany .
  • Klee, P. (1999). Pedagogický náčrtník. Triáda .
  • Kupka, F. (1999). Tvoření v umění výtvarném. Praha.
  • Martin, A. (2000). Nezkalená mysl. Praha: Arbor vitae.
  • Palas Riedel I. (2002). Obrazy v terapii umění a náboženství. Portál .
  • Petr, F. (1929). Olejomalba a enkaustika. Praha: Peometheus.
  • Schätz, M. (1982). Moderní materiály ve výtvarné praxi S0000102693.
  • Slánský, B. (1976). Technika v malířské tvorbě: (malířský a restaurátorský materiál). Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury.
  • Thomasová, K. (1994). Dejiny výtvarných štýlov 20. Storočia.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní