Předmět: Ateliér malby a didaktické aspekty 1

« Zpět
Název předmětu Ateliér malby a didaktické aspekty 1
Kód předmětu KVV/AMA1Q
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Jedlička David, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Přesahy v malbě s možností navázání na semináře prostorové a intermediální tvorby. Rozvíjení výtvarného myšlení a hledání vlastního výtvarného výrazu. Individuální projekt. Řešení časově náročnějších individuálních projektů.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti
  • Účast na výuce - 90 hodin za semestr
Výstupy z učení
Ateliérová tvorba je zaměřena na individuální projekt postavený na základě písemně vypracovaného koncepčního záměru. Seminář si klade za cíl pojmout komplexně výtvarný záměr od přípravné fáze, výběru materiálů, techniky, až po závěrečnou instalaci. Časově neomezená a soustředěná práce na jednom úkolu, konceptuální přístup ke zvolené tématice, rozvíjení náročnějších výtvarných technik, hledání vlastního výtvarného pohledu a vyjádření.
Schopnost diskuze nad danou problematikou, rozvíjení výtvarného myšlení, rozšíření a zvládnutí náročnější výtvarné techniky.
Předpoklady
Schopnost samostatné kreativní práce, aktivní účast na semináři.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

Aktivní účast v seminářích, písemně vypracovaný koncepční záměr, četba doporučené literatury, diskuze, závěrečný výtvarný projekt.
Doporučená literatura
  • Francastel, P., Hamzová, J., & Wittlich, P. (1984). Figura a místo: vizuální řád v italském malířství 15. stol. Praha: Odeon.
  • Hockney, D., & Zvelebilová, K. (2001). Tajemství starých mistrů. Praha: Slovart.
  • Kesner, L. (ed.). (1997). Vizuální teorie. Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. Jinočany 1997.. H & H, Jinočany .
  • Klee, P. (1999). Pedagogický náčrtník. Triáda .
  • Kulka, T. (1994). Umění a kýč. Praha: Torst.
  • Kupka, F. (1999). Tvoření v umění výtvarném. Praha.
  • Martin, A. (2000). Nezkalená mysl. Praha: Arbor vitae.
  • Palas Riedel I. (2002). Obrazy v terapii umění a náboženství. Portál .
  • Thomasová, K. (1994). Dejiny výtvarných štýlov 20. Storočia.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy a základní umělecké školy (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní