Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Buček Robert, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti postupují v tvorbě od stanovení tématu přes skici k realizaci za pomoci průzkumu tradičních i současných materiálů a technik, řazení artefaktů do sekvencí a sérií, zkoumání vztahů mezi objektem a jeho okolnostmi. Důležitou roli hraje samostatné rozvíjení zvoleného tématu spolu s hledáním souvislostí v kontextu současného umění, literatury, filozofie, psychologie. Studenti jsou vedeni k aktivnímu sledování současných tendencí ve výtvarném umění a nových médií v kresbě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 51 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je plně rozvinout u studentů jejich schopnost samostatně výtvarně uvažovat a dovést své záměry k přesvědčivému uměleckému výstupu.
Samostatnost a schopnost reflexivního pohledu při formulaci tématu a realizaci výtvarného díla.
|
Předpoklady
|
Schopnost samostatné kreativní práce založené na předchozích zkušenostech.Orientace v současném výtvarném umění.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní účast na semináři, přednesený referát, přesvědčivý soubor prací kvalitou odpovídající studijnímu oboru.
|
Doporučená literatura
|
-
Bourriaud, N. (2004). Postprodukce. Tranzit.
-
Foster; Krausová; Bois; Buchloh. (2007). Umění po roce 1900. Slovart, Praha.
-
Grosenick, U. Riemschneider, B. (2005). Art Now. Taschen.
-
Grosenicková, U. (2004). Ženy v umění 20 a 21. století. Slovart, Bratislava.
|