Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Dokoupilová Monika, Mgr.
-
Buček Robert, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Individuální výběr tématu do určeného prostoru: jeskyně,zahrada, galerie, stůl, místo v domě. Volná plastika, realizace do interieru nebo exterieru / svítidlo,fontána,.../, kolekce funkčních nádob, soubor reliefů, konceptuální záměr. Volné téma reagující na předchozí výkon a individuální dispozice studenta ve snaze uplatnit jeho přednosti malířské, kresebné, sochařské, kombinační / i v duchu různých materiálů a situací/ v konkrétně koncipovaném plánu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je využít, zdokonalit a prohloubit nabyté zkušenosti a erudici v oboru. Koncipování významného projektu, souvisejícího s převládající imaginací studenta v trojrozměrném prostoru a materiálu, ale týkajícího se i dalších oborů, které mohou keramický obor posunout a přesahovat / Kresba, malba, grafika, konceptuální a další tendence/. Realizace praktické práce od návrhu, přes zvolenou techniku po finální podobu včetně obhajoby. Pravidelné konzultace, sledování současné výtvarné scény, studium příslušné literatury, související se zvoleným tématem. Hodnotný projekt může být východiskem pro bakalářskou nebo diplomovou práci.
Aplikace získaných dovedností k individuálnímu tvůrčímu výkonu. Schopnost samostatně realizovat výtvarnou představu v trojrozměrném díle od návrhu po definitivní výpal. Znalost zákonitostí oboru, přehled o provozu keramické dílny, jednotlivých technikách a materiálech. Poučenost v historii i současných tendencích oboru. Schopnost prezentovat a obhájit zvolenou cestu v materiálu,technice a prostoru.
|
Předpoklady
|
Předpokledem je absolvování KER1 a KER2. Poučenost v technologii a historii oboru, uvědomování si osobních předností pro správnou volbu a chuť experimentovat. Schopnost artikulovat výtvarný záměr a provést jej v materiálu. Pravidelně se účastnit seminářů, konzultovat postupy a projevovat snahu dosáhnout optimálního výsledku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Systematické pozorování studenta
Návrh a realizace individuálního projektu z oblasti volné nebo užité keramiky. Pravidelné konzultace, maximální účast na seminářích. Cílevědomá práce v materiálu, vyžadujícím samostatnou práci v ateliéru i mimo výuku.Spoluúčast na zajištění pravidelného chodu provozu./ Plavení hlíny, třídění a značení glazur, nakládání a vykládání pecí, atd./ Dodržování systémových a hygienických pravidel, poučení o bezpečnosti práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Bachelard,G. (1994). Psychoanalýza ohně. Praha.
-
BRAUNOVÁ,A. (1985). Kouzlo keramiky a porcelánu. Práce, Praha.
-
Chalupecký,J. (1990). Na hranicích umění. Praha.
-
Kulka,T. (2000). Umění a kýč. Praha.
-
MEDKOVÁ,J. (1990). Řeč věcí. Horizont, Praha.
-
MORANT,H. (1983). Dějiny užitého umění. Praha.
-
PIJOAN,J. (1977). Dějiny umění. Odeon,Praha.
-
RADA, P. (1990). Techniky keramiky. Praha.
-
WARSHAWOVÁ,J. (2001). Velká kniha keramiky. Rebo Production CZ,Dobřejovice.
|