Předmět: Ateliér grafického designu a didaktické aspekty 1

« Zpět
Název předmětu Ateliér grafického designu a didaktické aspekty 1
Kód předmětu KVV/AGD1Q
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Chorý Tomáš, ak. soch. ArtD.
Obsah předmětu
Obsahem výuky je řešení náročnějších grafických úkolů ve formě individuálních projektů s prohloubením znalostí o sazbě textu a vytváření rozsáhlejších tiskových materiálů (katalog, časopis, kniha). Studenti využívají nabytých vědomostí a dovedností z dalších oborů. Rozsáhlejší projekty pak mohou být realizovány ve formě diplomové práce. Součástí předmětu je i výuka ovládání grafického SW Adobe Photoshop a Adobe Acrobat.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Grafické a výtvarné činnosti
  • Semestrální práce - 51 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem výuky je zvládnutí procesu návrhu a realizace náročnějších grafických úkolů ve formě individuálních projektů. Studenti využívají nabytých vědomostí a dovedností z dalších oborů. Rozsáhlejší projekty pak mohou být realizovány ve formě diplomové práce. Součástí je i zvládnutí základních funkcí grafického SW pro úpravu obrazu (Adobe Photoshop).
Zvládnutí procesu tvorby zadaného úkolu z oblasti grafického designu od skici po konečnou realizaci (tisk). Orientace v problematice přípravy tisku. Zvládnutí grafického SW Adobe Photoshop a Adobe Acrobat.
Předpoklady
Navazuje na předměty Písmo a typografie a Grafický design 1 a 2. Předpokladem je ovládání základů grafického softwaru (CorelDRAW, Adobe Photoshop).

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce

Návrh, realizace a prezentace individuálního projektu z oblasti užité grafiky. Kreativita, zájem o předmět, pravidelné konzultace, samostatná práce. Zvládnutí funkcí grafického SW Adobe Photoshop. Účast na seminářích minimálně 80%.
Doporučená literatura
  • (2006). Ikony, symboly a piktogramy. Praha.
  • AMBROSE, G. - HARRIS, P. (2009). Layout - Velký průvodce grafickou úpravou. Brno.
  • AMBROSE, G., HARRIS, P. (2011). Grafický design - Designové myšlení. Brno: Computer Press.
  • BERAN, V. a kol. (2004). Aktualizovaný typografický manuál. Praha.
  • DABNER, D. (2004). Grafický design v praxi. Slovart.
  • FIELL, CH. - FIELL, P. (2005). Graphic design now. Koln.
  • SALTZ, I. (2010). Základy typografie - 100 principů pro práci s písmem. Praha.
  • SAMARA, T. (2008). Grafický design - Základní pravidla a způsoby jejich porušování. Praha.
  • TWEMLOWOVÁ, A. (2008). K čemu je grafický design?. Praha.
  • WILLMORE, B. (2005). Velká kniha k Adobe Photoshop CS. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy a základní umělecké školy (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní