Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Cingelová Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Krákora Pavel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Menšiny v ČR. 2. Východiska reformy multikulturní výchovy a seznámení s projekty, zabývajícími se interkulturním vzděláváním a multikulturalitou. 3. Projekt sousedé. 4. Komunikace s menšinami, řešení etnického konfliktu a vytvoření kurikula v OV, ON, ZSV a zpracování návrhu akčního plánu multikulturní školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Definovat pojmy kultura, multikulturalismus, interkulturalismus, interkulturní a multikulturní výchova Definovat pojmy etnikum, etnická skupina, menšina, integrace, asimilace a adaptace Charakterizovat různé skupiny menšin v zemi svého původu, posuzovat vztahy menšiny a většiny Popsat multikulturní výchovu na základě kurikulárních dokumentů (RVP), propojit s kompetencemi žáků ZŠ a SŠ Připravit projekt na zvolené téma, který by byl aplikovatelný v praxi ve výuce zvoleného ročníku
Způsobilosti v rámci předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Seminární práce
80% účast na semináři, prezentace projektu Absolutorium na základě: splnění docházky aktivní participace v diskuzích příprava projektu
|
Doporučená literatura
|
-
Gabal, I. a kol. (1999). Etnické menšiny ve střední Evropě.. Praha: G Plus G.
-
Mistrík, E. a kol. (1999). Kultúra a multikultúrna výchova.. Bratislava: IRIS.
-
Průcha, J. (2001). Multikulturní výchova.. Praha: ISV nakladatelství.
-
Šišková, T. (ed.). (2001). Menšiny a migranti v České republice.. Praha: Portál.
|