Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aktuální pohled na vztah ČR a EU, aktuální problémy evropské integrace a pojetí evropské identity
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zkoušku
- 64 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Evropanství, evropanské plány a teorie od 13. do 19. století. Panevropské hnutí. Integrace Evropy v druhé polovině 20. století. Vznik a proces rozšiřování Evropské unie, místo ČR v EU. Současné problémy a perspektivy. Evropská dimenze ve výchově a vzdělávání.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Prostudovat aktuální odbornou literaturu k tématu evropské integrace. Schopnost prakticky transformovat odborný obsah do vzdělávacího obsahu a jeho didaktická transformace.
|
Doporučená literatura
|
-
Dawson, Ch. (1994). Zrození Evropy.. Praha.
-
Komenský, J.A. (1966). Obecná porada o nápravě věcí lidských.. Praha.
-
Masaryk, T.G. (1994). Nová Evropa: stanovisko slovanské.. Brno: Doplněk.
-
Mezihorák, F., Staněk, A. (2005). Antologie textů k evropské integraci.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Staněk, A. (2007). Výchova k občanství a evropanství.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
|