Název předmětu | Souvislá pedagogická praxe 1 |
---|---|
Kód předmětu | KVS/SPD1@ |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Právní normy pro sekundární školu. Zákoník práce. Dokumentace školy. Vzdělávací program vyučovacího předmětu. Příprava učitele na vyučování na ZŠ a SŠ. Pedagogická diagnostika žáků. Výukové cíle a učební úlohy. Evaluace učebních textů. Reflexe souvislé pedagogické praxe. Studentova sebereflexe v kontextu Souvislé praxe 1 a Souvislé praxe 2. Organizační formou předmětu bude repetitorium - konzultativní setkávání skupin studentů s příslušnými vyučujícími školní didaktiky. Při státní závěrečné zkoušce z Učitelské způsobilosti student předkládá portfolio z absolvovaných pedagogických praxí 1 a 2.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " aplikovat poznatky z didaktiky, pedagogické diagnostiky, psychologie a dalších souvisejících předmětů, " pracovat s pedagogickou dokumentací při přípravě vlastní výuky, " stanovovat výukovou strategii, navrhovat vhodné metody a postupy, " poznat osobnosti žáků včetně jejich případných výchovných problémů a navrhovat řešení výchovných situací, " znát povinnosti třídního učitele, " hodnotit výsledky žáků, " využívat učebnice a ostatní učební pomůcky ve vyučování, " navrhnout projekt k realizaci vybraného průřezového tématu, " reflektovat výsledky vlastních realizovaných výstupů, " analyzovat a zhodnotit náslechové hodiny na základě použití záznamového archu, " provést taxaci výukových cílů a učebních úloh z náslechové a vlastní vyučovací hodiny, zpracovat portfolio podle zadaných požadavků. " syntetizovat poznatky z předmětů modulu učitelské způsobilosti a prožitků z absolvované pedagogické praxe, " ověřit souvislost teoretických poznatků z pedagogických a psychologických disciplín a oborových didaktik na základě situací prožitých na pedagogické praxi, " reflektovat osobní zkušenosti z absolvované praxe na základě pozorování náslechových hodin a z vlastních výstupů, " porovnat svou představu o profesi s realitou školní praxe a zkušenostmi a názory pedagogů, " vyvodit z pozorování různých vyučovacích stylů učitelů pozitiva využitelná ve vlastní praxi, " zhodnotit chování žáků a řešení případných výchovných problémů, " utřídit, vysvětlit a zhodnotit jevy pozorované ve školní praxi, " provést sebereflexi v kontextu Souvislé praxe 1a2, " posoudit význam praxe pro formování základů vlastních pedagogických kompetencí.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Student je povinen plnit zadané úkoly v rámci souvislé praxe, uvedenou praxi reflektovat a zařazovat výstupy z praxe do studentského portfolia a svého pedagogického deníku. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |