Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Hampl David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Evropská integrace po II. sv. válce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Evropa po 2. světové válce. Ustavení evropanských institucí a organizací - Rada Evropy, Evropská společenství, Evropské sdružení volného obchodu. Hlavní etapy v evropské integraci. Vznik EU - její struktura a mechanismy. Rozšiřování Evropské unie a Česká republika. Současné problémy a perspektivy evropské integrace (Evropská ústava). Evropanství a učitelství.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Absolvovat zápočtový test s otevřenými i uzavřenými otázkami a správně zodpovědět minimálně 75 % otázek.
|
Doporučená literatura
|
-
Fiala, P., Pítrová, M. (2009). Evropská unie.. Brno: CDK.
-
Mezihorák, F. (2001). Evropanství a integrace.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
-
Mezihorák, F. (2002). Galerie velkých Evropanů.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
-
Mezihorák, F., Staněk, A. (2005). Antologie textů k evropské integraci.. Olomouc: Univerzita Palackého.
|