Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je historie a současnost tvorby kurikulárních dokumentů zaměřených na výchovu k občanství. Průběh a aktuálním stav kurikulární reformy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět představí výchovu k občanství jako autonomní pedagogickou disciplínu a současně budou prezentovat odborný obsah dílčích společenskovědních oborů a jejich disciplín obsažený ve vzdělávacím obsahu vzdělávacích oborů Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
V odborné rozpravě budou studenti prezentovat odborný obsah klíčových společenskovědních disciplín v kontextu rozvoje občanské gramotnosti.
|
Doporučená literatura
|
-
Jirásková, V. a kol. (2004). Základy společenských věd: pro učitele učitelů. Praha: Eurolex Bohemia.
-
Piťha, P. a kol. (1992). Úvod do výchovy k občanství.. Praha: AVED.
-
Staněk, A. (2007). Výchova k občanství a evropanství. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
|