Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Cingelová Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teoretická východiska výchovy; teorie ve vzdělávání k občanskému a společenskovědnímu základu pro výchovu k občanství; koncept didaktické znalosti obsahu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět v daném pojetí seznámí studenty se základními teoretickými východisky výchovy, a to v kontextu výchovy k občanství.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
KVS/NDIP2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Seminární práce
K zápočtu studenti zpracují a obhájí seminární práci na zadané téma.Zkouška: test cca 30 - 40 uzavřených i otevřených otázek.
|
Doporučená literatura
|
-
RVP.
-
Brezinka, W. (2001). Východiska k poznání výchovy: úvod k základům vědy o výchově, k filozofii výchovy a k praktické pedagogice.. Brno: L. Marek.
-
Staněk, A. (2007). Výchova k občanství a evropanství. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
|