The subject emphasizes the formative elements and is divided into three layers, which are focused on personal, social and moral development, both in terms of knowledge, skills and attitudes and values. The core topics include: Personal and social education as part of the FEP, secondary and continuity in higher education. Contribution to the Development of OSV. Exploring and developing their own personalities. Personality typology. Self-regulation, organizational skills and effective problem solving. Successful social communication. Manipulative communication. Conflicts and their solutions. Morale value orientation, social role. Creating healthy interpersonal relationships.
|
-
Čakrt, M. (1996). Typologie osobnosti pro manažery.. Praha: Management Press.
-
Čakrt, M. (2005). Typologie osobnosti: Přátelé, milenci, manželé, dospělí a děti.. Praha: Management Press.
-
EYROVI, L. R. (2000). Jak naučit děti hodnotám.. Praha: Portál.
-
Komárková, R., Slaměník, I., Výrost, J. (2001). Aplikovaná sociální psychologie 3.. Praha: Grada Publishing.
-
Kopřiva, P., Nováčková, J., Nevolová, D., Kopřivová, T. (2005). Respektovat a být respektován.. Kroměříž: Spirála.
-
Kroeger, O., Thuessenová, J. M. (2004). Typologie.. Praha: Triton.
-
KŘÍŽ, P. (2005). Kdo jsem, jaký jsem.. Kladno: AISIS.
-
Lencz, L., Križová, O. (2000). Etická výchova 1.. Praha: Luxpress.
-
Lencz, L., Križová, O. (2005). Etická výchova 2.. Praha: Luxpress.
-
Machková, E. (1992). Metodika dramatické výchovy.. Praha: ARTAMA.
-
Mikuláštík, M. (2003). Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing.
-
Nakonečný, M. (1995). Psychologie osobnosti.. Praha: Akademia.
-
Šimanovský, Z., Šimanovská, B. (2005). Hry pro rozvoj zdravé osobnosti.. Praha: Portál.
-
Valenta, J. (2006). Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi.. Praha: AISIS.
-
Valenta, J. (2000). Učit se být.. Praha: STROM & AISIS.
-
Way, B. (1996). Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací.. Praha: Nakladatelství ISV.
|