Předmět akcentuje formativní prvky a je rozdělen do tří rovin, které jsou zaměřeny na osobnostní, sociální a mravní rozvoj, a to jak v oblasti vědomostí, dovedností, tak v oblasti postojů a hodnot. Ke stěžejním tématům patří: Osobnostní a sociální výchova jako součást RVP ZV, SŠ a návaznost ve vysokoškolském studiu. Přínos OSV k rozvoji osobnosti. Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti. Typologie osobnosti. Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů. Úspěšná sociální komunikace. Manipulativní komunikace. Konflikty a jejich řešení. Morálka, hodnotová orientace, sociální role. Vytváření zdravých mezilidských vztahů.
|
-
Čakrt, M. (1996). Typologie osobnosti pro manažery.. Praha: Management Press.
-
Čakrt, M. (2005). Typologie osobnosti: Přátelé, milenci, manželé, dospělí a děti.. Praha: Management Press.
-
EYROVI, L. R. (2000). Jak naučit děti hodnotám.. Praha: Portál.
-
Komárková, R., Slaměník, I., Výrost, J. (2001). Aplikovaná sociální psychologie 3.. Praha: Grada Publishing.
-
Kopřiva, P., Nováčková, J., Nevolová, D., Kopřivová, T. (2005). Respektovat a být respektován.. Kroměříž: Spirála.
-
Kroeger, O., Thuessenová, J. M. (2004). Typologie.. Praha: Triton.
-
KŘÍŽ, P. (2005). Kdo jsem, jaký jsem.. Kladno: AISIS.
-
Lencz, L., Križová, O. (2000). Etická výchova 1.. Praha: Luxpress.
-
Lencz, L., Križová, O. (2005). Etická výchova 2.. Praha: Luxpress.
-
Machková, E. (1992). Metodika dramatické výchovy.. Praha: ARTAMA.
-
Mikuláštík, M. (2003). Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing.
-
Nakonečný, M. (1995). Psychologie osobnosti.. Praha: Akademia.
-
Šimanovský, Z., Šimanovská, B. (2005). Hry pro rozvoj zdravé osobnosti.. Praha: Portál.
-
Valenta, J. (2006). Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi.. Praha: AISIS.
-
Valenta, J. (2000). Učit se být.. Praha: STROM & AISIS.
-
Way, B. (1996). Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací.. Praha: Nakladatelství ISV.
|