Předmět: Vybrané problémy evropské vzdělávací politiky (1)

« Zpět
Název předmětu Vybrané problémy evropské vzdělávací politiky (1)
Kód předmětu KVS/NPEVP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
  • Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hampl David, Mgr. Ph.D.
  • Hubálek Tomáš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vymezení pojmu vzdělávací politika.Principy a cíle Unijní vzdělávací politiky v kontextu klíčových témat vzdělávací politiky v ČR.Evropská dimenze ve vzdělávání.Evropské vzdělávací programy.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Domácí příprava na výuku - 6 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 4 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Vybrané problémy evropské vzdělávací politiky v tomto pojetí seznámí studenty s principy, cíli a institucemi Unijní vzdělávací politiky, klíčovými normotvornými dokumenty a aktuální strukturou podpůrných vzdělávacích programů financovaných z rozpočtu EU.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
Předpoklady
Bez předchozích předpokladů.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Student zpracuje a obhájí seminární práci na vybrané téma
Doporučená literatura
  • (2004). Vzdělávání a odborná příprava 2010: naléhavé reformy jako podmínka úspěchu Lisabonské strategie.. Brusel: EU.
  • Adamová, K., Křížkovský, L. (1997). Politologie.. Praha: Kodex Bohemia.
  • Cabada, L., Kubát, M. a kol. (2002). Úvod do studia politické vědy. Praha: Eurolex Bohemia.
  • ČERMÁK, V. (1992). Otázka demokracie: demokracie a totalitarismus.. Praha: Academia.
  • Fiala, P., Mareš, M. (2001). Evropské politické strany.. Brno: Masarykova univerzita.
  • Janda, K., Berry, J.M., Goldman, J., Huff, E. (1998). Výzva demokracie: systém vlády v USA. Praha: SLON.
  • Klokočka, V. (1991). Politická reprezentace a volby v demokratických systémech.. Praha: Aleko.
  • Kofroňová, O., Konopásková, A., Viceník, P. (1997). Vybrané problémy odborného vzdělávání v zemích OECD. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání.
  • Mezihorák, F., Staněk, A. (2005). Antologie textů k evropské integraci.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Potůček, M. a kol. (2010). Veřejná politika. Praha: SLON.
  • Říchová, B. (2000). Přehled moderních politologických teorií: empiricko-analytický přístup v soudobé politické vědě.. Praha: Portál.
  • Říchová, B. (2002). Úvod do současné politologie: srovnávací analýza demokratických politických systémů.. Portál: Praha.
  • Scruton, R. (1989). Slovník politického myšlení. Brno: Atlantis.
  • Staněk, A. (2003). Vybrané kapitoly z politologie. Texty k otevřenému a distančnímu vzdělávání.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Staněk, A. (2007). Výchova k občanství a evropanství.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
  • Veselý, A. (2005). Vzdělávací politika. In POTŮČEK, M. a kol. Veřejná politka.. Praha: SLON.
  • Vychová, H., Brdek, M. (2004). Evropská vzdělávací politika - programy, principy a cíle.. pRAHA: aspi.
  • Žaloudek, K. (1996). Encyklopedie politiky.. Praha: Libri.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA25-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -