Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Cingelová Gabriela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Seznámení se základními pojmy, vyhledávání na Internetu, prohlížeče, vyhledávače, vyhledávání zadaného tématu z několika různých zdrojů, kritický přístup k informacím - Internetové zdroje - webové stránky institucí, sdružení, časopisů, propojenost jednotlivých složek - Způsoby rozšiřování kvalifikace, kurzy, školení, projekty - internetové zdroje - Grafické editory - tvorba studijních materiálů - MS Power Point - tvorba studijních materiálů - Prezentační hardware a software - práce s interaktivní tabulí SmartBoard, dataprojektorem - Práce s digitálním fotoaparátem, digitální kamerou, seznámení s možnostmi úpravy digitálních fotografií
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seminář bude zaměřen nejen na teoretické, ale především na praktické využití výpočetní techniky, Internetu, multimédií a filmových a audio projekcí při studiu společenských věd. V semináři se studenti seznámí se základními pojmy, se základními postupy při vyhledávání a zpracování informací, s internetovými stránkami, které rozvíjejí znalosti z jednotlivých společenských věd (politologie, sociologie, historie, právo), s využitím Internetu a multimédií při studiu, tvorbou studijních materiálů v programu MS PowerPoint.
Způsobilost v rámci předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
100% aktivní účast na semináři.Seminární práce na zadané téma
|
Doporučená literatura
|
-
(2005). Jeden svět na školách - projekt společnosti Člověk v tísni.. Praha: Člověk v tísni.
-
(2007). Průřezová témata prostřednictvím dokumentárních filmů /ZŠ.. Praha: Člověk v tísni.
-
(2006). Využití dotykové tabule ve výuce nejen českého jazyka: Sborník anotací příspěvků 2 worskopu 2006. Lutín: Sigmundova střední škola Strojnická.
-
Baranovič, R. a kol. (1999). Internet pro střední školy.. Praha.
-
Kapounová, J. (2004). Multimédia v práci učitele: studijní obor informační technologie ve vzdělávání.. Ostrava: Ostravská univerzita.
-
Kolektiv. (2004). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.. Praha: VÚP.
-
Kopecký, K. (2007). Moderní trendy v elektronické komunikaci. Olomouc: Hanex.
-
Kotíková, P. a kol. (2000). Internet, Evropská unie a česká škola.. Praha.
-
Kříž, K. - Kunzová, Z. - Zounek, J. (2003). Internet nejen pro studenty. Jak hledat a najít.. Praha: Grada.
-
Kříž, K. - Zounek, J. (2001). Internet pro pedagogy. Jak hledat a najít.. Praha: Grada.
-
Matoušek, J., Jirásek, O. (2007). Natáčíme a upravujeme video na počítači.. Praha: Computer Press.
-
McQuail, D. (2002). Úvod do teorie masové komunikace.. Praha: Portál.
-
Mičienka, M. - Jirák, J. (2007). Základy mediální výchovy.. Praha: Portál.
-
Reifová, I. a kol. (2004). Slovník mediální komunikace.. Praha: Portál.
-
Sak, P., Skalková, J., Mareš, J. (2007). Člověk a vzdělávání v informační společnosti.. Praha: Portál.
-
Short, D. (2007). Macromedia dreamweaver 8. Praktický výukový kurz.. Praha: Computer Press.
-
Slavík, J.; Novák, J. (1997). Počítač jako pomocník učitele - efektivní práce s informacemi ve škole.. Praha: Portál.
|