Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Cingelová Gabriela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata kurzu: 1. úvod ke kurzu Nové horizonty výchovy k občanství. 2. Autorita: Co je autorita a proč je důležitá? 3. Autorita: Jak lze hodnotit pravidla a zákony? 4. Spravedlnost: Distributivní spravedlnost. 5. Spravedlnost: Korektivní spravedlnost. 6. Spravedlnost: Procesní spravedlnost. 7. Odpovědnost. 8. Projekt občan: Je tady nějaký problém? 9. Projekt občan: My, lidé ... Projekt Občan. 10. Ústava. 11. Klíčové prvky interaktivní hodiny občanské výchovy. 12. Závěr a evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje s aktivizačními metodami výuky ve výchově k občanství, zpracovává aktuální témata, vysvětluje základní pojmy a poskytuje ucelenou představu o dovednostech, které byměl každý občan ovládat.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
100% aktivní účast na semináři. Prezentace seminární práce na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
Alan, J. (ed.). (1995). Dialogy o občanské společnosti.. Praha: SLON.
-
Čermák, V. (1997). Otázka demokracie 3 - Společnost a stát.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
-
David, R. (1995). Politologie. Základy společenských věd.. Olomouc: FIN Olomouc.
-
Dopita, M., Grecmanová, H., Wright, N.D. (2001). Nové horizonty výchovy k občanství. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, SVOD.
-
Jirásková, V. (1999). Občan v demokratické společnosti.. Praha: SLON.
|