Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Novotný Zdeněk, doc. PhDr. CSc.
-
Zima Petr, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Jednotlivé filosofické disciplíny - ontologie, gnoseologie atd. - probírané se stálými odkazy na konkrétní příklady z dějin filosofie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 3 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět navazuje na filosofické disciplíny absolvované v bakalářském studiu. Představuje filosofii jako logický celek, který dosud získané poznatky posluchačů syntetizuje a uvádí v ucelený systém. Cílem výuky předmětu je pochopení filosofie jako obecného teoretického a metodologického základu pro tzv. speciální vědy i pro vytváření celkového obrazu světa a určení místa člověka ve světě
Schopnost tvořivým způsobem interpretovat hlavní pojmy jednotlivých filosofických disciplín. Pedagogická dovednost vysvětlit význam filosofie pro život člověka.
|
Předpoklady
|
Adekvátní znalosti studentů dějin filozofického myšleni. Účast na přednáškách a participace na interaktivních formách vyučování v průběhu vybraných přednášek.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Prokázání znalosti obsahu předmětu s ohledem na nejdůležitější filosofické problémy a přehled o způsobech jejich řešení v historii filosofického myšlení
|
Doporučená literatura
|
-
Fürst, M. (1994). Filozofie.. Praha: Fortuna.
-
Horyna, B. a kol. (1998). Filosofický slovník.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
-
Mervart, J. (2003). Způsoby poznávání světa.. Brno: Masarykova univerzita.
-
Novotný. (2004). Jak (se) učit filosofii. Olomouc.
-
Novotný, Z. (1995). Základy filozofického myšlení.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Šmajs, J. (2006). Základy systematické filosofie.. Brno: Masarykova univerzita.
-
Špur. (2002). Úvod do systematické filosofie. Gnoseologie.. Dobrá Voda: Aleš Čeněk.
|