Předmět: Didaktika vzdělávacího oboru 3

« Zpět
Název předmětu Didaktika vzdělávacího oboru 3
Kód předmětu KVS/NDIP
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
  • Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
  • Cingelová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Od školního vzdělávacího programu, rozboru tematického celku k vyučovací hodině, příprava učitele na vyučování. Analýza výchovně vzdělávacích cílů OV. Zásady výběru a realizace učebních činností

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Domácí příprava na výuku - 6 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 24 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmětová didaktika vyučovacího předmětu pro vzdělávací obor "Výchova k občanství
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
Předpoklady
Bez předchozích předpokladů.
KVS/NDIP2

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor

Zápočet před zkouškou: Studenti zpracují závěrečnou práci a obhájí ji v odborné rozpravě. Zkouška: písemný test a podle výsledku případná ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Cangelosi, J. (1994). Strategie řízení třídy.. Praha: Portál.
  • Dopita, M. (edit.). (2003). Občan ve 21. století - kompetence výchovy k občanství.. Bratislava: Informačná kancelária Rady Európy.
  • Dostálová, R. a kol. (1997). Výchova k občanství. Didaktický text pro učitele střední školy.. Praha: NS Svoboda.
  • FISCHER, R. (1997). Učíme děti myslet a učit se.. Praha: Portál.
  • Hrachovcová, M., Stanek, A. (edit.). (2002). Občanská výchova v globalizující se společnosti.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Jirásková, V. (1999). Občan v demokratické společnosti.. Praha: SLON.
  • Křivohlavý, J., Mareš, J. (1995). Komunikace ve škole.. Brno: Masarykova univerzita.
  • KYRIACOU, CH. (1996). Klíčové dovednosti učitele.. Praha: Portál.
  • Pasch, M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
  • Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.
  • Piťha, P. a kol. (1992). Úvod do výchovy k občanství.. Praha: AVED.
  • Staněk, A. (2007). Výchova k občanství a evropanství.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA25-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní