Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Cingelová Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Pojetí vyučovacího předmětu na gymnáziu (význam, cíl, úkoly a obsah vyučovacího předmětu). 2. Pojetí vyučovacího předmětu v soustavě SOŠ (význam, cíl, úkoly a obsah vyučovacího předmětu). 3. Základní pedagogické dokumenty v procesu tvorby předmětového didaktického systému. 4. Didaktická analýza jako stěžejní metoda předmětové didaktiky společenských věd. 5. Plánování učiva, výchovně vzdělávací proces. 6. Vyučovací formy. 7. Vyučovací metody 8. Vyučovací prostředky. 9. Hodnocení ve vyučovacím předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmětová didaktika vyučovacího předmětu pro vzdělávací obor "Občanský a společenskovědní základ".
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
100% účast na semináři, úspěšné splnění seminární práce a zadaných úkolů, aktivní účast na semináři
|
Doporučená literatura
|
-
Cangelosi, J. (1994). Strategie řízení třídy.. Praha: Portál.
-
Dostálová, R. a kol. (1997). Výchova k občanství. Didaktický text pro učitele střední školy.. Praha: NS Svoboda.
-
Hrachovcová, M., Staněk, A. (eds.). Občanská výchova v globalizující se společnosti..
-
Kašová, J. a kol. (1995). Projektové vyučování v teorii i praxi.. Kroměříž: IUVENTA.
-
KYRIACOU, CH. (1996). Klíčové dovednosti učitele.. Praha: Portál.
-
Pasch, M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Silberman, M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování.. Praha: Portál.
|