Pojetí vyučovacího předmětu na gymnáziu (význam, cíl, úkoly a obsah vyučovacího předmětu). Pojetí vyučovacího předmětu v soustavě SOŠ (význam, cíl, úkoly a obsah vyučovacího předmětu). Základní pedagogické dokumenty v procesu tvorby předmětového didaktického systému. Didaktická analýza jako stěžejní metoda předmětové didaktiky společenských věd. Plánování učiva, výchovně vzdělávací proces. Vyučovací formy. Vyučovací metody. Vyučovací prostředky. Hodnocení ve vyučovacím předmětu.
|
-
(1997). Učení je skryté v bohatství: zpráva Mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století".. Praha: PdF UK a ÚVRŠ.
-
Brezinka, W. (2001). Východiska k poznání výchovy: úvod k základům vědy o výchově, k filozofii výchovy a k praktické pedagogice.. Brno: L. Marek.
-
Dopita, M., Grecmanová, H. Wright, D. H. (eds.). (2001). Nové horizonty výchovy k občanství.. Olomouc: Univerzita Palackého vOlomouc, SVOD.
-
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků.. Olomouc: Nakladatelství Hanex.
-
Homerová, M. (2013). Výchova k občanství ve výuce společenskovědních předmětů.. Praha: M. Homerová.
-
Janík, T. (2009). Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání.. Brno: Paido.
-
Jirásková, V. (1999). Občan v demokratické společnosti.. Praha: SLON.
-
Kašová, J. a kol. (1995). Projektové vyučování v teorii i praxi.. Kroměříž: IUVENTA.
-
KYRIACOU, CH. (1996). Klíčové dovednosti učitele.. Praha: Portál.
-
Matějka, O., Hotový, F. (2012). Politika do školy patří. Metodický portál pro učitele.. Brno: Masarykova univerzita.
-
MIČIENKA, M., JIRÁK, J. (2007). Základy mediální výchovy.. Praha: Portál.
-
Pasch, M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
-
Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Piťha, P. a kol. (1992). Úvod do výchovy k občanství: knížka pro učitele a veřejnost.. Praha: AVED.
-
Sak, P., Saková, K. (2004). Mládež na křižovatce: sociologická analýza postavení mládeže ve společnosti a její úlohy v procesech evropeizace a informatizace.. Praha: Svoboda servis.
-
SILBERMAN, M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál.
-
Staněk, A. (2007). Výchova k občanství a evropanství. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
|