Název předmětu | Základy neformální logiky pro kritické myšlení 1 |
---|---|
Kód předmětu | KVS/KZL1@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Základy logického vyplývání, deduktivní versus pravděpodobnostní úsudky Argumentační chyby a chyby v usuzování týkající se logického vyplývání Kauzální chyby v usuzování a argumentaci Nejčastější chyby ve statistických tvrzeních Definice a chyby v definování Některé argumentační fauly neformální logiky
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Kurz je příspěvkem k rozvoji kritického myšlení studentů. Cílem bude seznámit studenty se základy logického vyplývání a pravděpodobnostního usuzování. Budou představeny nejčastější chyby v usuzování, konkrétně chyby spočívající ve špatném pochopení kauzálního vztahu, rozdílu mezi nutnou a postačující podmínkou, statistické metody aj. V neposlední řadě budou představeny typy argumentačních faulů na konkrétních příkladech z komunikace.
Studenti budou rozumět pravidlům logického vyplývání a umět rozlišit deduktivní úsudky od pravděpodobnostních. Dále budou umět rozpoznávat nejčastější chyby v usuzování a argumentaci a reagovat na ně. Tyto znalosti a dovednosti jim umožní kriticky posoudit přesvědčivost argumentu a korektně vést diskusi. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Pravidelná aktivní účast na seminářích, vypracování úlohy na vyhledání konkrétních typů argumentačních faulů v komunikaci. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |