Vyučující
|
-
Hubálek Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Témata: - Teoretické vymezení Etiky jako vědecké disciplíny (bazální terminologie, pojmy hodnoty, svědomí, morálka, dobro). - Specifika (nejen etického) vzdělávání a výchovy v postmoderní společnosti. - Axiologické a morální souvislosti edukačního procesu v současnosti. - Profesní etika učitele (východiska, stav, perspektivy, etický kodex). - Etická a morální dilemata v edukačním procesu. - Specifika pedagogické komunikace v MŠ. - Etický výchova v RVP se zaměřením na MŠ. - Podoby didaktické transformace aktuálních problémů ve světě do podmínek MŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Seznámit se se základními teoretickými východisky etiky a představit vhodné didaktické metody a postupy pro jejich transformaci do pedagogické praxe.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Vytvoření a představení vlastní práce, samostudium - příprava na zápočet.
|
Doporučená literatura
|
-
BRÁZDA, R. (2010). Ethicum. Zlín.
-
Göbelová, T. Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele. Ostrava. 2017.
-
Lorenzová, J. Kontexty vzdělávání v postmoderní situaci. Praha. 2016.
-
Muchová L. Morální výchova v nemorální společnosti?. Praha. 2015.
-
Pelcová, N., Semrádová, I. Fenomén výchovy a etika učitelského povolání. Praha. 2014.
|