The concept of citizenship education in the educational process at primary school. Since the training program, analysis of the theme for the lesson, preparing teachers for teaching. Analysis of educational objectives OV. The principles of selection and implementation of learning activities. Professional Didactic social sciences - an interdisciplinary discipline pedagogical nature. Professional teacher education in citizenship and civic education and social education. Methods and techniques of research in social sciences branch didactics. Meaning, objectives and tasks of social sciences in the educational process in primary and secondary schools. Technical Content psychology and sociology of education in the areas of "Education for Citizenship" and "Civil and Social Sciences." Man - personality and social groups (mosaic personality characteristics and interpersonal relationships. Professional content of political science, economics in the educational areas of "Education for Citizenship" and "Civil and Social Sciences." Professional content jurisprudence and philosophy in educational areas of "Education for Citizenship" and "Civil and Social Sciences." Expert contents of ethics and religious studies in educational areas of "Education for citizenship" and "Civil and Social Sciences." Ethical issues now - his life and his values; religion in human life. People on their way from the past into the future. culture past and present. a homeland component - know their region. the European dimension and the social sciences. the connectivity of educational content related educational fields (world of work, health Education, Geography respectively. Geography
|
-
(2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia.. Praha: VÚP.
-
(2013). Rámcový vzdělávací program pro ZŠ.. Praha: VUP.
-
(1997). Učení je skryté v bohatství: zpráva Mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století".. Praha: PdF UK a ÚVRŠ.
-
CANGELOSI, J.S. (1994). Strategie řízení třídy. Praha : Portál.
-
Cingelová, G., Kopeček, P., Krákora, P. (2015). Didaktika a metodika výuky společenskovědních oborů a dějepisu.. Olomouc: UP.
-
David, R. (1999). Práva dítěte: Úmluva o právech dítěte a její charakteristika: mezinárodní ochrana práv dítěte a další dokumenty: rodina a základy rodinného práva.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
-
Dostálová, R. a kol. (1997). Výchova k občanství. Didaktický text pro učitele střední školy.. Praha: NS Svoboda.
-
Dvořáková, V. (2008). Občanská výchova, občanská společnost a vládnutí. In Staněk, A., Mezihorák, F. (eds.) Výchova k občanství pro 21. století.. Praha: SPHV, o.s.
-
Havlík, R., Koťa, J. (2002). Sociologie výchovy a školy.. Praha: Portál.
-
Havlínová, I. (2014). Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd.. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
-
Hrachovcová, M.; Staněk, A. (eds.). Občanská výchova v globalizující se společnosti..
-
Jirásková, V. a kol. (2004). Základy společenských věd: pro učitele učitelů - studenty pedagogických fakult, pro učitele středních škol a jejich žáky.. Praha: Eurolex Bohemia.
-
Kašová, J. a kol. (1995). Projektové vyučování v teorii i praxi.. Kroměříž: IUVENTA.
-
Křivohlavý, J., Mareš, J. (1995). Komunikace ve škole.. Brno: Masarykova univerzita.
-
KYRIACOU, CH. (1996). Klíčové dovednosti učitele.. Praha: Portál.
-
Mezihorák, F. (2003). Evropanství a integrace.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
-
Pasch, M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
-
Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Piťha, P. a kol. (1992). Úvod do výchovy k občanství: knížka pro učitele a veřejnost.. Praha: AVED.
-
Sak, P., Saková, K. (2004). Mládež na křižovatce: sociologická analýza postavení mládeže ve společnosti a její úlohy v procesech evropeizace a informatizace.. Praha: Svoboda servis.
-
SILBERMAN, M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál.
-
Staněk, A. (2007). Výchova k občanství a evropanství. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
|