Název předmětu | České země v evropském kontextu |
---|---|
Kód předmětu | KVS/KCZE@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Český stát ve středověké Evropě. Renesance a reformace a jejich důsledky pro českou společnost. Český stát jako součást centralizované habsburské monarchie. Formování české národní identity v rámci procesu vytváření evropských národů v 19. století. Totalitarismus 20. století a jeho dopady na vývoj Československa. Český stát v evropském kontextu na začátku 21. století
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je seznámit studenty - budoucí učitele výchovy k občanství a základů společenských věd - s vybranými klíčovými etapami evropského vývoje, a to v kontextu jejich vlivu na vývoj v českých zemích.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " objasnit podíl klíčových etap evropské historie na synchronní vývoj české společnosti a kultury, " charakterizovat nejvýznamnější mezníky evropské historie ve vztahu k českým zemím, " posuzovat roli působení vybraných evropských osobností v českém kontextu, " analyzovat a zhodnotit dopad klíčových historických událostí na vývoj v českých zemích. |
Předpoklady |
Základní přehled o české a evropské historii
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Vytvoření seminární práce, účast na seminářích, samostudium a příprava materiálů k zápočtu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |