Název předmětu | Globalizace a mezinárodní spolupráce pro učitele |
---|---|
Kód předmětu | KVS/GMS@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Globalizace a její příčiny. Průběh globalizace a významné globální problémy včetně možností jejich řešení. Negativní a pozitivní dopady globalizace. Formy a podoby mezinárodní spolupráce, její důvody, význam a výhody. Mezinárodní organizace a společenství - historie a současnost. Mezinárodní organizace a oblast vzdělávání. Významné mezinárodní organizace a jejich poslání. Využití a aplikace tématu v kurikulu na základních školách.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je seznámit studenty - budoucí učitele výchovy k občanství a základů společenských věd - s aspekty dotýkajícími se otázek procesu globalizace na straně jedné a forem a podob mezinárodní spolupráce mezi jednotlivými státy na straně druhé, a to včetně způsobu adekvátní prezentace jednotlivých tematických okruhů v kurikulu na základní a střední škole. Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - objasnit příčiny globalizace včetně jejich pozitivních i negativních dopadů, - charakterizovat nejvýznamnější globální problémy související s terorismem, konflikty, ekonomickou sférou, životním prostředím (globální klima a jeho proměny) a případnými alternativami jejich řešení, - charakterizovat a popsat podoby a formy mezinárodní spolupráce (včetně spolupráce v oblasti vzdělávání) na poli politickém, ekonomickém, bezpečnostním, - analyzovat proces globalizace a konkrétní dopady mezinárodní spolupráce, a to i z hlediska možností zakomponování daných témat do kurikula na základní škole (terminologický aparát, klíčové pojmy, objasnění širšího kontextu problematiky).
Interpretace a rámcová analýza fungování mezinárodních vztahů a role vybraných subjektů mezinárodní politiky včetně schopnosti jejich aplikace v kurikulu výchovy k občanství a základů společenských věd na základní a střední škole. |
Předpoklady |
Základní přehled z oblasti politologie, politické geografie a soudobých dějin v rozsahu středoškolského učiva
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích, vypracování seminární práce, samostudium a příprava materiálů k zápočtu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |