Název předmětu | Česká identita v globálním kontextu |
---|---|
Kód předmětu | KVS/CIG@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Český stát a národ ve středověké Evropě. České země jako součást habsburské monarchie. Formování české národní identity v rámci procesu vytváření evropských národů v 19. století. Československo v období mezi 1. a 2. světovou válkou.Nacistická okupace českých zemí a její důsledky. Československo jako součást sovětského mocenského bloku po 2. světové válce. České národní a státní společenství v EU a globalizovaném světě na začátku 21. století.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je seznámit studenty - budoucí učitele výchovy k občanství a základů společenských věd - s procesem vytváření moderního českého národa zejména v 19. a 20. století a se vztahem české národní identity ke globálnímu kontextu. Po absolvování předmětu budou studenti schopni: " objasnit základní terminologické pojmy spjaté s globalizací a národní identitou, " charakterizovat nejvýznamnější mezníky české národní historie v 19. a 20. století a jejich vazby k evropskému a světovému vývoji, " popsat vliv vybraných historických i současných osobností na postoje českého národního společenství ke globálnímu vývoji, " analyzovat a zhodnotit dopad současných globalizačních procesů na českou společnost a identitu.
"Po absolvování předmětu budou studenti schopni: "" objasnit základní terminologické pojmy spjaté s globalizací a národní identitou, "" charakterizovat nejvýznamnější mezníky české národní historie v 19. a 20. století a jejich vazby k evropskému a světovému vývoji, "" popsat vliv vybraných historických i současných osobností na postoje českého národního společenství ke globálnímu vývoji, "" analyzovat a zhodnotit dopad současných globalizačních procesů na českou společnost a identitu. " |
Předpoklady |
Základní přehled v českých a obecných dějinách
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Vytvoření seminární práce, účast na seminářích, samostudium a příprava materiálů k zápočtu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |