Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vývoj ekonomie.Homo oeconomicus. Ekonomický způsob myšlení. Ekonomické soudobé školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje s ekonomickými školami, podává historický vývoj ekonomie, představuje merkantilismus, klasickou ekonomii, neoklasickou ekonomii hlavního proudu, keynesiánství a soudobé směry. Zaměříme se na pojmy ekonomické myšlení, ekonomická gramotnost, firma, spotřebitel, management, marketing apod.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Studenti k zápočtu zpracují a odprezentují ekonomické téma. Zkouška bude písemná.
|
Doporučená literatura
|
-
Deník Hospodářské noviny, týdením Ekonom, Internet.
-
Fuchs, K., Tuleja, P.:. (2005). Základy ekonomie.. Praha: Ekopress.
-
HOBZA, V., ASSENZA, D., ZLÁMAL, J. (2006). Základy ekonomie.. UP Olomouc.
-
Holman, R. (2000). Základy ekonomie pro studenty vyšších odborných a neekonomických fakult VŠ.. Praha: C.H.Beck.
-
Jurečka, V., Březinová, O. (2005). Mikroekonomie.. Ostrava: Ekf VŠB TU Ostrava.
-
Poláčková, Z. (2005). Fundraisingové aktivity.. Praha: Portál.
-
Sojka, M. (2001). Malá encyklopedie moderní ekonomie.. Praha.
-
Tichá, M. (2004). K aktuálním ekonomickým problémům.. Praha: UK Pedagogická fakulta.
|