Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Cieslarová Zuzana, Mgr.
-
Hubálek Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Krákora Pavel, Mgr. Ph.D.
-
Kudelová Monika, Mgr.
-
Nováková Zdenka, JUDr. Ph.D.
-
Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vaníčková Vanda, Mgr. Ph.D.
-
Stoklásková Monika, Mgr.
-
Stoklásková Monika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsahy Rámcových vzdělávacích programů. Člověk jako jedinec. Člověk ve společnosti. Občan ve státě. Občan a právo. Mezinárodní vztahy, globální svět. Úvod do filozofie a religionistiky. Stát a hospodářství.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - vysvětlit zařazení výchovy k občanství v kurikulárních dokumentech, - analyzovat obsahy vzdělávacích oborů Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ, - pochopit a vysvětlit návaznost svého oboru k dalším vzdělávacím oborům, - charakterizovat odborný obsah klíčových společenskovědních disciplín, - analyzovat a interpretovat svůj obor s ohledem na rozvoj občanské gramotnosti, - popsat historii a vývoj tvorby kurikulárních dokumentů včetně aktuálního stavu.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
V odborné rozpravě budou studenti prezentovat odborný obsah klíčových společenskovědních disciplín v kontextu rozvoje občanské gramotnosti.
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcové vzdělávací plány pro základní vzdělávání a střední školy (dle aktuálních verzí)..
-
Jirásková, V. a kol. (2004). Základy společenských věd: pro učitele učitelů. Praha: Eurolex Bohemia.
-
Piťha, P. a kol. (1992). Úvod do výchovy k občanství: knížka pro učitele a veřejnost.. Praha: AVED.
-
Staněk, A. (2007). Výchova k občanství a evropanství. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
|