Předmět: Multikulturalita - interkulturní vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Multikulturalita - interkulturní vzdělávání
Kód předmětu KVS/BKMUL
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
  • Cingelová Gabriela, Mgr. Ph.D.
  • Kudelová Monika, Mgr.
Obsah předmětu
1. Menšiny v ČR. 2. Východiska reformy multikulturní výchovy a seznámení s projekty, zabývajícími se interkulturním vzděláváním a multikulturalitou. 3. Projekt sousedé. 4. Komunikace s menšinami, řešení etnického konfliktu a vytvoření kurikula v OV, ON, ZSV a zpracování návrhu akčního plánu multikulturní školy.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Semestrální práce - 60 hodin za semestr
Výstupy z učení
Východiska reformy multikulturní výchovy a seznámení s projekty, zabývajícími se interkulturním vzděláváním a multikulturalitou. Využití zážitkových a aktivizačních metod. Komunikace s menšinami, řešení etnického konfliktu a vytvoření kurikula v OV, ON, ZSV a zpracování návrhu akčního plánu multikulturní školy.
Způsobilosti v rámci předmětu.
Předpoklady
Bez předchozích předpokladů.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Seminární práce

100% aktivní účast na semináři. Prezentace seminární práce na zadané téma.
Doporučená literatura
  • Gabal, I. a kol. (1999). Etnické menšiny ve střední Evropě.. Praha: G Plus G.
  • Mistrík, E. a kol. (1999). Kultúra a multikultúrna výchova.. Bratislava: IRIS.
  • Průcha, J. (2001). Multikulturní výchova.. Praha: ISV nakladatelství.
  • Šišková, T. (ed.). (2001). Menšiny a migranti v České republice.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr