Vyučující
|
-
Tomoszek Maxim, JUDr. Ph.D.
-
Bartoň Michal, doc. JUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
" Seznámení s metodou Street-Law a jejími základními principy " Práce s prvky service-learning, tvorba semestrálního projektu " Prezentace vlastního projektu, realizace projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Digitální technologie nabízejí široké spektrum příležitostí k rozvoji právní gramotnosti. Po celém světě rozšířená metoda právního vzdělávání Street-law spočívající ve zprostředkování informací o právu neprávníkům ze strany studentů právnických fakult jednak naplňuje třetí roli univerzity, jednak rozvíjí řadu kompetencí relevantních pro profesní rozvoj a budoucí uplatnění, jako např. řešení problému, efektivní komunikace, kompetence pro celoživotní vzdělávání, schopnost srozumitelně komunikovat o právu s laiky apod. V předmětu Street-law projekt se studenti v rámci přímé výuky nejprve seznámí s metodou Street-law a jejími základními principy, poté budou v rámci projektově a prakticky orientované výuky s prvky service-learning pracovat na vlastním semestrálním projektu zaměřeném na posilování právní gramotnosti s využitím moderních informačních technologií, se zacílením na vybranou marginalizovanou skupinu. Tento projekt budou v rámci výuky prezentovat garantovi předmětu a ostatním studentům a poté jej prakticky realizují.
Seznámení studentů s metodou Street-law. Schopnost práce s prvky service-learning s využitím moderních informačních technologií se zacílením na vybranou marginalizovanou skupinu, schopnost prezentace a realizace vlastního projektu s využitím uvedených prvků.
|
Předpoklady
|
Absolvování tohoto předmětu není podmíněno absolvováním jiného předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
VVyžaduje se aktivní účast studenta na seminářích, zpracování projektu rozvíjejícího právní gramotnost a jeho praktická realizace. Studenti prezenční formy se musí účastnit seminářů v rozsahu nejméně 80 %, studenti kombinované formy se musí účastnit seminářů v rozsahu 50 % a jedné individuální konzultace.
|
Doporučená literatura
|
-
ARBETMAN, L., O'BRIEN, E., L. (2015). Street Law: A Course in Practical Law (9th ed.).. Glencoe/McGraw-Hill.
-
GRIMES, R. (2021). Public Legal Education. The Role of Law Schools in Building a More Legally Literate Society. Routledge.
-
MCQUOID-MASON, D. (ed.). (2019). Street Law and Public Legal Education: A collection of best practices from around the world in honour of Ed O'Brien. Juta.
-
URBAN, M. (2013). Street law, aneb, Jak učit právo na středních školách: materiály k předmětu Právní praxe na středních školách. Eva Rozkotová.
-
Webová stránka. www.Streetlaw.eu.
-
Webová stránka. www.Streetlaw.org.
-
ŽÁKOVSKÁ, K., FAIX, M., (ed.). (2013). Modelové interaktivní způsoby výuky práva. Eva Rozkotová.
|