Název předmětu | Teoretické přístupy k tvorbě a evaluaci elektronických učebních materiálů |
---|---|
Kód předmětu | KTE/XTELU |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu/Účastníci studia budou schopni: - charakterizovat teorie učení, které poskytovaly či poskytují teoretickou bázi tvorbě a užití elektronických vzdělávacích materiálů se zvláštním zaměřením na možnosti uplatnění teorie konstruktivismu a programovaného učení, - vymezit základní přístupy k tvorbě elektronických vzdělávacích materiálů v kontextu související pedagogické teorie programovaného učení s lineárním, větveném i kombinovaném pojetí, rozlišit základní přístupy k tvorbě elektronických vzdělávacích materiálů v kontextu kognitivistické teorie učení se zvláštním zaměřením na tvorbu adaptabilního obsahu, - definovat pojem elektronický vzdělávací materiál a charakterizovat jednotlivé fáze jeho tvorby a to na základě didaktického a technologického, vymezit pojem elektronický vzdělávací materiál a to v širším pojetí (zahrnují obecné rysy počítačem podporované výuky) a v užším pojetí (elektronická podpora studia), - z didaktického a metodického hlediska vymezit základní vlastnosti vzdělávacího obsahu elektronického vzdělávacího materiálu s ohledem na didaktickou transformaci obsahu v případě materiálu vytvořeného dle metod programovaného učení a didaktickou rekonstrukci v případě materiálu vytvořeného dle metod konstruktivisticky pojatého učení, - identifikovat jednotlivé modernizační trendy v této oblasti (multimedialita, interaktivita, virtuální realita atd.) a vymezit podněty k tomuto rozvoji z hlediska pedagogického a technologického, - aplikovat základní systémy pro hodnocení kvality a efektivity tohoto typu vzdělávání s přesahem do evaluace nástrojů e-learningu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky a digitálních technologií (DC24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |