Předmět: Teoretické přístupy k tvorbě a evaluaci elektronických učebních materiálů

« Zpět
Název předmětu Teoretické přístupy k tvorbě a evaluaci elektronických učebních materiálů
Kód předmětu KTE/XTELU
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Klement Milan, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle předmětu/Účastníci studia budou schopni: - charakterizovat teorie učení, které poskytovaly či poskytují teoretickou bázi tvorbě a užití elektronických vzdělávacích materiálů se zvláštním zaměřením na možnosti uplatnění teorie konstruktivismu a programovaného učení, - vymezit základní přístupy k tvorbě elektronických vzdělávacích materiálů v kontextu související pedagogické teorie programovaného učení s lineárním, větveném i kombinovaném pojetí, rozlišit základní přístupy k tvorbě elektronických vzdělávacích materiálů v kontextu kognitivistické teorie učení se zvláštním zaměřením na tvorbu adaptabilního obsahu, - definovat pojem elektronický vzdělávací materiál a charakterizovat jednotlivé fáze jeho tvorby a to na základě didaktického a technologického, vymezit pojem elektronický vzdělávací materiál a to v širším pojetí (zahrnují obecné rysy počítačem podporované výuky) a v užším pojetí (elektronická podpora studia), - z didaktického a metodického hlediska vymezit základní vlastnosti vzdělávacího obsahu elektronického vzdělávacího materiálu s ohledem na didaktickou transformaci obsahu v případě materiálu vytvořeného dle metod programovaného učení a didaktickou rekonstrukci v případě materiálu vytvořeného dle metod konstruktivisticky pojatého učení, - identifikovat jednotlivé modernizační trendy v této oblasti (multimedialita, interaktivita, virtuální realita atd.) a vymezit podněty k tomuto rozvoji z hlediska pedagogického a technologického, - aplikovat základní systémy pro hodnocení kvality a efektivity tohoto typu vzdělávání s přesahem do evaluace nástrojů e-learningu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky a digitálních technologií (DC24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -