Předmět: Metodologické aspekty tvorby a využívání elektronických učebních pomůcek

« Zpět
Název předmětu Metodologické aspekty tvorby a využívání elektronických učebních pomůcek
Kód předmětu KTE/XMAEL
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Stoffová Veronika, prof. Ing. CSc.
  • Klement Milan, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je představit vybrané metody k tvorbě elektronických učebních materiálů, metodických materiálů a učebních pomůcek. - identifikovat různé vlivy působící na výchovně-vzdělávací proces a jeho výsledky z různých úhlů pohledu, charakterizovat funkce výchovy v informační společnosti, - identifikovat výzkumný problém a definovat hypotézy výzkumu, - definovat výzkumné otázky kvalitativního výzkumu. - vyvíjet metodické materiály pro vyučované předměty a tematické celky, - ověřit vyvíjené metodické materiály a učební pomůcky přímo v edukačním procesu, - pro ověření vybrat vhodné alternativní metody, - vhodně aplikovat metody: learning by doing? (učení se činností), výzkum vývojem (design-based research), zúčastněné pozorování, terenní zápisky a videozáznam, jeho analýza a vyhodnocení, - specifikovat tematický celek na prezentaci pomocí vizualizovaného simulačního počítačového modelu, - navrhnout sérii didaktických simulačních experimentů pro zjištění nových poznatků na základě pozorování, - ověřit efektivitu vytvořené učební pomůcky, - vyvíjet aktivity prostřednictvím tvorby vlastní didaktické aplikace v programovacím prostředí, - navrhnout postup kvantitativního, kvalitativního či smíšeného výzkumu ve vzdělávání a dokázat navrhnutý výzkum realizovat a získaná data vyhodnotit, interpretovat a zobecnit, - určit hranice aplikace kvantitativního a kvalitativního přístupu v pedagogickém experimentálním výzkumu, - vymezit, charakterizovat a dodržovat etické zásady ve vědě a výzkumu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky a digitálních technologií (DC24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -