Název předmětu | Metodologické aspekty tvorby a využívání elektronických učebních pomůcek |
---|---|
Kód předmětu | KTE/XMAEL |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je představit vybrané metody k tvorbě elektronických učebních materiálů, metodických materiálů a učebních pomůcek. - identifikovat různé vlivy působící na výchovně-vzdělávací proces a jeho výsledky z různých úhlů pohledu, charakterizovat funkce výchovy v informační společnosti, - identifikovat výzkumný problém a definovat hypotézy výzkumu, - definovat výzkumné otázky kvalitativního výzkumu. - vyvíjet metodické materiály pro vyučované předměty a tematické celky, - ověřit vyvíjené metodické materiály a učební pomůcky přímo v edukačním procesu, - pro ověření vybrat vhodné alternativní metody, - vhodně aplikovat metody: learning by doing? (učení se činností), výzkum vývojem (design-based research), zúčastněné pozorování, terenní zápisky a videozáznam, jeho analýza a vyhodnocení, - specifikovat tematický celek na prezentaci pomocí vizualizovaného simulačního počítačového modelu, - navrhnout sérii didaktických simulačních experimentů pro zjištění nových poznatků na základě pozorování, - ověřit efektivitu vytvořené učební pomůcky, - vyvíjet aktivity prostřednictvím tvorby vlastní didaktické aplikace v programovacím prostředí, - navrhnout postup kvantitativního, kvalitativního či smíšeného výzkumu ve vzdělávání a dokázat navrhnutý výzkum realizovat a získaná data vyhodnotit, interpretovat a zobecnit, - určit hranice aplikace kvantitativního a kvalitativního přístupu v pedagogickém experimentálním výzkumu, - vymezit, charakterizovat a dodržovat etické zásady ve vědě a výzkumu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky a digitálních technologií (DC24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |