Název předmětu | E-learning a jeho využití ve vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KTE/XELVZ |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu/Účastníci studia budou schopni: - vymezit základní paradigmata klasického a moderního pojetí vzdělávání v kontextu využití informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání, - definovat pojem distanční vzdělávání a charakterizovat jeho jednotlivé fáze vývoje a to na základě didaktického a technologického, - charakterizovat teorie učení, které poskytovali či poskytují teoretickou bázi distančnímu vzdělávání se zvláštním zaměřením na možnosti uplatnění teorie konstruktivismu v e-learningu, - vymezit pojem e-learningu a to v širším pojetí (zahrnují obecné rysy počítačem podporované výuky) a v užším pojetí (elektronická podpora studia), - určit jednotlivé složky a typy e-learningu, včetně základních charakteristik a typů LMS systémů, - specifikovat osobností předpoklady jak u uživatele e-learningu (studenta či frekventanta), tak i u vyučujícího (tutora) a to se zvláštním zřetelem na psychologické a osobnostní předpoklady obou skupin účastníků vzdělávání, - popsat základní nástroje pro realizaci e-learningu a vymezit jejich základní vlastnosti s ohledem na didaktickou transformaci obsahu a přizpůsobení se principům vzdělávání realizovaného formou e-learningu, - identifikovat jednotlivé modernizační trendy v této oblasti (blended learning, virtuální realita atd.) a vymezit podněty k tomuto rozvoji z hlediska pedagogického, psychologického a technologického, - aplikovat základní systémy pro hodnocení kvality a efektivity tohoto typu vzdělávání s přesahem do evaluace nástrojů e-learningu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky a digitálních technologií (DC24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |