Předmět: E-learning a jeho využití ve vzdělávání

« Zpět
Název předmětu E-learning a jeho využití ve vzdělávání
Kód předmětu KTE/XELVZ
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Klement Milan, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle předmětu/Účastníci studia budou schopni: - vymezit základní paradigmata klasického a moderního pojetí vzdělávání v kontextu využití informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání, - definovat pojem distanční vzdělávání a charakterizovat jeho jednotlivé fáze vývoje a to na základě didaktického a technologického, - charakterizovat teorie učení, které poskytovali či poskytují teoretickou bázi distančnímu vzdělávání se zvláštním zaměřením na možnosti uplatnění teorie konstruktivismu v e-learningu, - vymezit pojem e-learningu a to v širším pojetí (zahrnují obecné rysy počítačem podporované výuky) a v užším pojetí (elektronická podpora studia), - určit jednotlivé složky a typy e-learningu, včetně základních charakteristik a typů LMS systémů, - specifikovat osobností předpoklady jak u uživatele e-learningu (studenta či frekventanta), tak i u vyučujícího (tutora) a to se zvláštním zřetelem na psychologické a osobnostní předpoklady obou skupin účastníků vzdělávání, - popsat základní nástroje pro realizaci e-learningu a vymezit jejich základní vlastnosti s ohledem na didaktickou transformaci obsahu a přizpůsobení se principům vzdělávání realizovaného formou e-learningu, - identifikovat jednotlivé modernizační trendy v této oblasti (blended learning, virtuální realita atd.) a vymezit podněty k tomuto rozvoji z hlediska pedagogického, psychologického a technologického, - aplikovat základní systémy pro hodnocení kvality a efektivity tohoto typu vzdělávání s přesahem do evaluace nástrojů e-learningu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky a digitálních technologií (DC24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -