Název předmětu | Didaktické praktikum - včelařství |
---|---|
Kód předmětu | KTE/VCE@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
- znát vhodnou technologii chovu včel pro školní podmínky, - vědět, jaké činnosti včelař v každém období roku dělá, - znát typy včelích úlů a umět připravit včelí úl, - umět využívat včelařské pomůcky, - umět vyrábět včelí rámky, - umět léčit včely (varoáza), - umět dokrmovat včely, - znát metody a formy začleňování včelařské tematiky v rámci rozvoje přírodovědné a technické gramotnosti, - znát způsoby motivace dětí, vhodné herní aktivity se včelařskou tematikou, praktické využití zážitkového učení a inscenačních metod, zkušenostní učení, škola hrou, - mikrovýstupy studentů - trénink didaktických dovedností.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je u studentů rozvinout základní poznatky a praktické dovednosti spojené s chovem včel s ohledem na jejich využití ve školství. Zvláštní důraz je kladen na základní včelařské postupy, výrobu a přípravu včelích úlů a ošetřování včelstev tak, aby byli schopni zvládnout chov včel ve školních areálech - zahradách, střechách...
|
Předpoklady |
Část výuky probíhá přímo u včel, a proto je nezbytné, aby student nebyl alergický na včelí bodnutí. Zapsáním na tento předmět student prohlašuje, že netrpí žádnou alergií nebo zdravotními komplikacemi, které by mohly mít při styku se včelami negativní vliv na jeho zdraví. Veškeré učební aktivity však budou realizovány s využitím ochranných pomůcek, které riziko včelího bodnutí eliminují. Není však povinností studenta zapsaného na tento předmět účastnit se té části výuky, kdy se bude přímo pracovat se včelami a tato skutečnost nemá vliv na úspěšnost ukončení tohoto předmětu. Všichni zájemci jsou vítáni. Vyučující vede i včelařské kurzy pro děti z mateřských škol, bez jediného bodnutí.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Specifikace podmínek pro studenty se schváleným ISP: - minimální povinná účast 30 %, - další podmínky jsou vždy stanoveny na základě individuální dohody s vyučujícím. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |